Skip to content

A 3 legfontosabb dolog, amit meg kell tenned a fejlődésed érdekében

  • Vegyek pulzusmérőt? Van fontosabb…
  • Legyen edzőm?  Még ennél is van fontosabb…
  • Legyen egy jó futócipőm? Dehogy…
Sokkal alapvetőbb dolgoknál csúszik el a fejlődés a legtöbb futónál. Ezek az alapvető dolgok a legnagyobb jelentőségűek a fejlődés szempontjából. Ha ezekre odafigyelsz és megvannak, utána kezdjünk olyan tényezőkkel foglalkozni, ami már hab a tortán, tehát hogy megfelelő zónákban hajtod-e végre az edzéseidet, vagy hogy milyen a futócipőd, mert a fejlődésedben ezek is persze mind-mind komolyan közrejátszanak, de ha a legfontosabb dolgok sérülnek, a fejlődést csak várni fogod, megkapni csak alig, vagy sosem. Mik ezek? Evidenciák, mégsem fókuszálunk rá eleget. Mindenki tisztában van vele, mégis sokszor sérülnek. Ezek a terhelés-pihenés-fejlődés ciklusának legfontosabb kellékei.

#1 Először is, eddzél!

Triviális ugye? Pedig milyen sokszor sérül a rendszeresség, a folyamatosság és milyen ritka, mikor egy sportoló hétről-hétre, hónapról-hónapra, sőt, évről-évre több napos, ad absurdum több hetes kihagyások nélkül végzi edzéseit. Pedig ez a legfontosabb kritériuma a fejlődésnek: a rendszeresség.  Menjél, csináld, ne hagyj ki, csak ha tényleg indokolt. A rossz idő, a nincs kedvem, nem ilyen. A betegség viszont ilyen. Ha tele van lyukakkal az edzésnaplód, ne csodálkozz, ha egy helyben topogsz, még ha a legjobb pulzusmérőd is van.

#2 Egyél normálisan!

Egyél tudatosan, minőségit, eleget. Leginkább a minőség szokott sérülni. A kakaós csigától ne várj nagy előrelépést fizikálisan. Az üres kalória közhelye tökéletesen igaz. A Meki, az esti buli nem a barátunk fejlődés szempontból, a zöldséges már sokkal inkább. Ha nem eszel eleget, nem lesz erőd, könnyen lebetegszel, ha túlzásba viszed a kalóriákat, messze kerülsz az ideális versenysúlyodtól. Ezek megint csak mindenki által köztudott okosságok, de mégis milyen kevés ideális felépítésű futót látni. Ha megvan a tudás, alkalmazd. Ha nincs, kérd ki az edződ, vagy a dietetikus véleményét.

#3 Pihenj eleget!

Napi 6 óra alvással csak rombolod magad, a teljesítményed fejlődését így ne várd. Az lenne ideális, ha reggel óra nélkül, magadtól ébrednél. Tudom, nem ilyen világban élünk, munka, család, stb, de törekedj a nyolc órára, akár délutáni szundikálással is kompenzálhatsz egy rövidebb éjszakát. Erre naponta törekedned kell. Hétvégén valamit lehet pótolni, de a hétköznapok pihenési sérüléseit nem fogod tudni érdemben ellensúlyozni.  Amikor a szervezet pihen, akkor fejlődik, akkor építi újra magát a napi, köztük az edzésből fakadó stresszből. Ha nem hagyod rendesen épülni, evidens, hogy nem fogsz fejlődni. Az élsportolók 9-10 órát is alszanak naponta. Ha a fenti alapok bármelyikében is sérültnek érzed az életviteled, óriásit léphetsz előre, ha teszel ezeknek kijavításáért. Mindezek után jöhetnek a kisebb, de persze fontos lépések az edzéseddel kapcsolatban, mint a futócipő, vagy a gps-es sportóra.
Dr. Molnár Attila
Dr. Molnár Attila
Tovább olvasom
"Az, hogy 25 km futás után nem fáradok el, annak az eredménye, hogy ilyen edzéstervvel futok. A szakmai megalapozottság gyakorlatban is bizonyított, meghozza a várt eredményeket. Még úgy is, hogy azt érzem lassabban futok, mint tudnék és a pulzusomat is figyelnem kell, de megvan az eredménye!"
Balogh Györgyi
Balogh Györgyi
Tovább olvasom
"A jelentkezésem után időpontot kellett foglalnom az első konzultációra. Amikor csörgött a telefon, egy nagyon kedves női hang mutatkozott be Nagy Mariann edző személyében és számomra meglepő módon kérdéseket tett fel, annak ellenére, hogy az adatlapot kitöltöttem. Megbeszéltük, hogy milyen egészségügyi problémával küzdök, a z első pillanattól kezdve megtaláltuk a közös munkához szükséges összhangot."
Bognár Gabriella
Bognár Gabriella
Tovább olvasom
"A Plandurance-el nincs helyhez kötöttség. Ő kiírja a TP-ben ,Te megcsinálod bárhol vagy is a nagy világban. Kiértékelik ha kell beszéltek róla. Aztán közösen örültök a sikernek mert az garantáltan nem marad el."
Előző
Következő

A tökéletes időbeosztás nyomában

Egy hét 168 órából áll, melyből általánosságban heti 40 órát dolgozunk, további 56 óránk marad alvásra, és akkor legideálisabb esetben további 72 órát oszthatunk be minden másra. Ide értve a családi programokat, az étkezést, bevásárlást, házimunkát, kikapcsolódást és a sportolást is. Sajnos viszont sokszor erre marad a legkevesebb idő. Vagy épp semennyi, pedig ennek nem kellene így lennie.
Tovább >>

Ezért nem edzünk betegen!

Beköszöntött a hűvösebb idő, aminek nagyon örülünk, hiszen a meleg és pára teljesítményromboló hatását néhány hónapra elfelejthetjük. Helyébe megérkezett az egyszerű megfázások és komolyabb járványok időszaka. A „Miért futok most lassabban?”
Tovább >>

Hogyan kezdj el futni?

Futni egészséges. Futni élvezetes. Futni egyszerű. Futni egyre divatosabb. Futni mégsem könnyű, főleg nem rendszeresen, ami alapja annak, hogy fejlődjünk, egyre jobbak legyünk és egyre jobban élvezzük tempóban és saját testünk megjelenésében is a futás pozitív hatásait. Össze írtam nektek,
Tovább >>

3 tipp, hogy még technikásabb terepfutó legyél

Egy dombedzés általában sosem kellemes, mégis kulcsfontosságú az izomerőnk fejlesztésében. Síkon végzett edzések könnyen mérhetőek és egyszerűbben végrehajthatóak, mint az emelkedőn végzett edzések.
Tovább >>

Mi szeretjük a sütiket, akkor is, ha azok követnek minket! :-)
A sütik biztosítják ugyanis a weboldalunk hatékony működését, és azt is, hogy a marketingünk korszerű legyen. De ez Neked is jó. Így tudunk például megvédeni attól, hogy ne zaklassunk felesleges reklámokkal.
Éppen ezért cookie-kat ("sütiket") és más követő megoldásokat használunk,  bizonyos adatokat átadunk külső partnereknek, például Facebooknak vagy a Google-nek, ha hozzájárulsz a [Mindet elfogadom] gombra kattintással.
Ha szeretnéd, Te magad is eldöntheted az Adatvédelmi beállítások linkre kattintva, mihez járulsz hozzá, és át tudod nézni a részleteket az Adatkezelési tájékoztatónkban. Későbbiekben is változtathatsz, a bal alsó sarokban található fogaskerékre kattintva.
Most pedig arra kérünk, járulj hozzá a sütik és követőkódok használatához a [Mindet elfogadom] gomb megnyomásával!

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Szeretnénk minél személyreszabottabb élményeket és szolgáltatásokat nyújtani a weboldalunkon és azon túl is. Ezért használunk un. sütiket és követőkódokat, és ezért adunk át bizonyos adatokat külső partnereknek. Ezeknek a funkcióknak egy része, amik a rendszer üzemeltetéséhez szükséges, azonnal elindul, egy másik részét viszont Te tudod szabályozni ezen a felületen az egyes kategóriákban, amelyeknél a nevekre kattintva meg tudod nézni a részleteket. További információkat az Adatkezelési tájékoztatónkban találsz. Arra kérünk, segítsd a munkánkat, és kattints az [ÖSSZES ENGEDÉLYEZÉSE] gombra!

A weboldal rendszerének működéséhez szükség van különböző beépülő modulokra és megoldásokra. Ezekhez tartozó sütiazonosítók találhatók itt.

wordpress_gdpr_allowed_services Szolgáltató: plandurance.hu Harmadik fél: - Célja: Cookie-banner hozzájárulásainak kezelése. Elavul: 6 hónap Típus: HTTP süti wordpress_gdpr_cookies_allowed Szolgáltató: plandurance.hu Harmadik fél: - Célja: Cookie-banner hozzájárulásainak kezelése. Elavul: 6 hónap Típus: HTTP süti wordpress_gdpr_cookies_declined Szolgáltató: plandurance.hu Harmadik fél: - Célja: Cookie-banner hozzájárulásainak kezelése. Elavul: 6 hónap Típus: HTTP süti

Összes tiltása
Összes engedélyezése