Skip to content

Így fusd le a karácsonyi bejglit

Miután megtudhattad, miként tudod megelőzni, hogy az ünnepek ne hagyjanak nyomot a nadrágod méretén, most arról olvashatsz, mennyi testmozgással tudod ledolgozni a karácsonyi sütiket.

A kíváncsiság kedvéért összeszedtem azokat a tipikus karácsonyi ételeket, amivel jó eséllyel összefuthatsz, hogy összehasonlítsuk mennyi futással lehet elégetni ugyanannyi kalóriát, mint amit az adott étel átlagosan tartalmaz

Természetesen ez csak egy játékos szemléltetés, mivel alapvetően is van egy bizonyos energiaszükségleted, nem szabad rögeszmésen arra gondolni, hogy csak akkor eheted meg, ha ennek az értékét le is futod. A futás továbbra is kikapcsolódást, fizikai és mentális regenerálódást és az egyéni céljaidnak megfelelően fejlődést jelent. 

A tételek kalóriaértékét a kereskedelmi forgalomban is kapható készételek és italok értékeinek átlagával számoltam. A futással való kalóriaégetést pedig egy átlagos testalkatú, 70 kg-os, középkorú nő, közepes intenzitású futásával számoltam.

1. Szaloncukor (zselés) 333kcal/100g

  • Talán a legkeresettebb szaloncukrok egyike a zselés változat. Egy darab pedig ebből az édességből átlag 9-11g között van. Na de ki az aki egy darabnál megáll, igaz? Jellemzően két-három darab mindig lecsúszik, ami napi szinten nézve igencsak hozzátesz az üres kalóriák szaporodásához. Darabonként ezt a bevitelt kb. 2,5 perc futással lehet ledolgozni.

2. Mákos bejgli 388kcal/100g, diós bejgli 425kcal/100g

  • Általában az évben kizárólag ebben az időszakban terjedt el a bejgli fogyasztása, így vétek is lenne kihagyni. Legyél bármennyire is rajongója, azért a mértéket mindenképp érdemes betartani. Egy adagnak 50 grammal számolhatunk, aminek kalóriaértékét hozzávetőleg 12-15 perc futással égetjük el.

3. Forralt bor 83kcal/100ml

  • 100ml-re vetített értékéről akár azt is gondolhatjuk, hogy nem is olyan sok. Realizálva viszont, hogy egy-egy alkalommal hányszor 100ml-t lehet meginni belőle, úgy már elgondolkodtató. Egy adagnak 250ml-t számolhatunk, aminek kalóriaértéke átlagosan 15 perc futással égethető el.

4. Tojáslikőr 285kcal/100ml

  • A klasszikus karácsonyi likőr egy adagja 40ml, aminek kalóriaértéke durván 8 perc futással ellensúlyozható.

5. Gesztenyepüré 216kcal/100g

  • Most kivételesen a gesztenyepüré tejszínhab nélküli verzióját veszem alapul, amiből egy adagra 150g biztosan elfogy. Ennek a kalóriamennyiségnek a ledolgozásához pedig kb. 23 perc futásra van szükség.

6. Töltött káposzta 144kcal/100g

  • Önmagában a töltött káposzta nem egy kirívó dolog, természetesen nagyban függ attól, hogy mennyire van felturbózva készítése közben szalonnával vagy kolbászfélékkel. A gyomrodra nézve a terhelőségét a hozzá fogyasztott zsíros tejföllel és nagy mennyiségű kenyérrel pedig még inkább lehet fokozni. Kizárólag egy alap töltött káposztát tekintve egy adagnak kb. 400g tekinthető, aminek a kalóriaértékét 40 perc futással tudod elégetni.

7. Rántott hal 194kcal/100g, majonézes burgonyasaláta 176kcal/100g

  • Ennek az ételnek a kalóriaértékét is nagyban lehet befolyásolni azzal, ha véget vetünk a hagyományos bő olajban történő sütési módnak, aminek a kiváltására számtalan korszerű opció van ma már. Az egyszerű sütőben való sütéstől a forró levegős fritőzig. A hagyományos verziókkal számolva viszont az egy adagra fogyasztott kb. 200g rántott hal és a mellé fogyasztott zsírdús majonézzel készített 250g burgonyasaláta kalóriaértékének lefutásához közepes intenzitáson kb. 1 óra futás szükséges.

8. Halászlé 44kcal/100g

  • A halászlé szintén egy olyan étel, amit tulajdonképpen kizárólag csak karácsonykor fogyasztunk. Nagyon szuper módja lenne pedig egész évben a halfogyasztás gyakoriságának növelésére. A halászlevet szintén tészta és mellé fogyasztott kenyér nélkül vettem számításba. Egy adagja 400 ml, melynek kalóriaértékét kb. 12 percnyi futással lehet elégetni.

9. Kocsonya 65kcal/100g

  • A kocsonya is tipikusan a téli szezon ételei közé tartozik. Rendkívül értékes kollagénforrás, ezzel pedig belsőleg is támogathatod nemcsak a bőröd és a hajad állapotát, de az ízületeid működését is. Egy adagja 400g, aminek a kalóriaértéke 18 perc futással egyenértékű.







Dr. Molnár Attila
Dr. Molnár Attila
Tovább olvasom
"Az, hogy 25 km futás után nem fáradok el, annak az eredménye, hogy ilyen edzéstervvel futok. A szakmai megalapozottság gyakorlatban is bizonyított, meghozza a várt eredményeket. Még úgy is, hogy azt érzem lassabban futok, mint tudnék és a pulzusomat is figyelnem kell, de megvan az eredménye!"
Balogh Györgyi
Balogh Györgyi
Tovább olvasom
"A jelentkezésem után időpontot kellett foglalnom az első konzultációra. Amikor csörgött a telefon, egy nagyon kedves női hang mutatkozott be Nagy Mariann edző személyében és számomra meglepő módon kérdéseket tett fel, annak ellenére, hogy az adatlapot kitöltöttem. Megbeszéltük, hogy milyen egészségügyi problémával küzdök, a z első pillanattól kezdve megtaláltuk a közös munkához szükséges összhangot."
Bognár Gabriella
Bognár Gabriella
Tovább olvasom
"A Plandurance-el nincs helyhez kötöttség. Ő kiírja a TP-ben ,Te megcsinálod bárhol vagy is a nagy világban. Kiértékelik ha kell beszéltek róla. Aztán közösen örültök a sikernek mert az garantáltan nem marad el."
Előző
Következő

Nincs kedvem elindulni futni. Lanyhul a motivációm, mit tegyek?

Gyakran találkozom ezzel a kérdéssel a futóinkkal folytatott beszélgetések során és mindig nehéz dolgom van a válasszal. A motiváció olyan dolog, amit magadban kell, hogy megtalálj, hogy a futás világában tudj maradni. Neked kell, hogy legyen valami, ami hajt belül,
Tovább >>

A meleg előtti akklimatizáció új irányai

A XXXII. Nyári Olimpiai Játékok még épp javában zajlana, ha nem jön közbe a koronavírus. Idén nem került megrendezésre, de a jövő évi, új időpont sem változtat azon a tényen, hogy a modern kori olimpiák egyik, hanem a legmelegebb játékára
Tovább >>

Utolsó heti teendők a sikeres versenyhez

Lehet az első versenyed vagy a sokadik, teljesen természetes, ha a verseny előtti utolsó héten számos kétséged van a versennyel kapcsolatban. A leggyakoribb gondolatok ilyenkor, hogy vajon eleget edzettem-e a versenyre, ki tudom-e hozni magamból a maximumot, mi lesz, ha
Tovább >>

Gyors szeretnél lenni? A lassú izomrostok edzése a kulcs.

Főleg a kezdők, de gyakran jobb futók sem értik, miért is edz a teljesen kezdő és a világelit egyaránt viszonylag sokat (az edzések 50-80%-ában), magához képest lassan és hogy lesz ebből gyors futás. Laikusként természetes, hogy úgy agyal a kezdő,
Tovább >>