Loading...
  • View Larger Image
Szerző: Moós Gergely

Két évesek lettünk –  ünnepelj velünk!

2017. március 20-án ültünk be Olivérrel egy napfényes Burger King étterembe (hova máshova) és raktuk le a Plandurance, akarom mondani, akkor még a Fuss Te is Akadémia alapkövét. Aránylag messze rúgtuk azóta a pöttyöst, immár öt főállású edzővel (köztük Maráz Zsuzsival, a Spartathlon regnáló királynőjével) terelgetjük a futóinkat. Nem gondoltuk volna, hogy ez lesz és hol van még a vége?

Kezdjük a miérttel!

A magam részéről aránylag közelről láttam, hogy mekkora szüksége van az embereknek egy idegenvezetőre, aki megmutatja nekik, hogy a futás segítségével hogyan tudnak lefogyni, életmódot váltani, kihozni magukból egy másik, boldogabb embert. Dagadt Köcsög néven vezetett blogom és a köré épült közösség sok mindenre megtanított és mindig hálás leszek a sorsnak, hogy az edzői pálya felé irányított. A Plandurance társalapítójaként a küldetésem maradt továbbra is a régi: felállítani az embereket a fotelből, megmutatni számukra, hogy a futás egy lehetséges módja az életmódváltásnak és egy olyan szabadidős tevékenység, ami élethosszig biztosíthatja számodra az egészséges életmód alapjait.

Olivér máshonnan jött, mást hozott és úgy hiszem más a miértje is. Még bloggerként is nála futottam, ő segített a félmaratoni és maratoni rekordomhoz és akkor is sokat segített, amikor egy-egy blogposztomhoz anyagot gyűjtöttem. Egyszer meg is fogalmazta nekem, hogy az, hogy ő (akkoriban még így volt csak) elitatlétákkal dolgozik, Spartathlonokra, világbajnokságokra, terep és aszfaltultra-versenyekre készülő tanítványokat edz, ez őt beskatulyázza. Itthon az ő nevével fémjelzett pulzusalapú edzéstervezés nem jut el a tömegekhez, pedig ez, a kezdő futók, félmaratonisták, maratonisták számára a magabiztos fejlődést jelentő és preventív edzésmódszer még fontosabb is lenne, mint az általa edzett, sokszor tapasztalt futók számára.

Hogyan kezdődött – a svéd minta

Szóval két éve, 2017.március 20-án történt, hogy egy Burger King asztalánál (nem ettünk semmit! 🙂 ) Lőrincz Olivérnek felvázoltam csak pár mondatban azt a koncepciót, ami a fejemben volt. Nem én vagyok ilyen rettenetesen okos, nyilván sok dolgot láttam már itt-ott, de az utolsó csepp az volt az indulásom poharába (ha lenne az indulásomnak pohara), amit egy Svédországban élő sportolóm (Ziegler Gábor, ismerheted a PlanduranceClubból) mesélt egy ottani hasonló vállalkozásról. Van egy svéd fickó, a gyanúsan magyar nevű Andreas Szalkai, aki évek óta működtet egy olyan online futóklubot, ami a svéd futókat százasával, ezresével vezeti a festői Stockholm maratonjának rajtjához. A svéd verzió persze kicsit más, mint amit mi csináltunk. Svéd Bandi általános edzéstervekkel, mentorokkal és hétvégi stockholmi csoportos edzésekkel operál. Egy-egy ilyen csoportos edzésen több száz futó vesz részt, de akik nem tudnak jelen lenni, ők az online edzéstervezéssel tudják követni a kiírt programot. A kezdeményezés alapvetően sikeresnek látszik, több ezer svéd futó csatolja le a sílécet és inkább készül ezzel a csapattal a svédországi futóversenyekre.

Nyuszika, b..d meg a fűnyíródat!

Biztos ismeritek a viccet, amikor a Medve, vagy valamelyik szabadon választott erdei állat, kölcsönkérné a fűnyírót Nyuszikától, végig pörgetve a beszélgetés lehetséges kimeneteleit a kis agyában. Mire odaér Nyuszika ajtaja elé, már aránylag biztos abban, hogy a Nyuszika majd biztosan mufurc lesz, elküldi a francba, egyébként is elég furcsa egy szerzet, keveset beszél és olyan mogorvának tűnik a külső megfigyelő számára is. Mire a Medve (vagy valamelyik szabadon választott állat) becsönget Nyuszikához, csak ennyit mond: Tudod mit Nyuszika? B…d meg a fűnyíródat!

Hát kb. nekem is így volt, amikor elmeséltem Nyuszikának Olivérnek ezt az ötletet és hát az igazság az, hogy számolnom kellett volna, hogy Olivér hány másodperc után bólintott rá az ötletre… Nem volt tíz, az biztos.

Amiben már akkor, még melegében megállapodtunk:

  • minden velünk futónak egyénileg kialakított intenzitási zónáira adunk tervet,
  • minden általunk kínált távra több szintű edzéstervet kínálunk. A 3-5-10 km-es távokat én kaptam, a félmaratonra 6 különböző edzéstervet kínáltunk, az első két szintű edzéstervet én írtam, a többi és innen felfelé Olivér felségterülete lett,
  • a velünk dolgozó futók számára cikkeket írunk, videókat forgatunk és csinálunk számukra egy Facebook csoportot, ahol mi is jelen vagyunk.

Így indult, és holnap lesz két éves a Plandurance Edzettségfejlesztő Műhely (illetve akkor még leánykori nevén Fuss Te is! Akadémia)!

Ünnepelj velünk! Holnap lesz egy meglepetésünk Neked is!

Nem akarok nagyon spoilerezni, de olyat ajánlunk holnap, amit eddig még nem és nem is fogunk egy jó ideig, az biztos. Ha még nem futsz velünk, akkor ma nehogy előfizess, inkább nézz ide holnap is, de ha igazán jót akarsz magadnak, akkor iratkozz be a PlanduranceClubba és akkor biztosan nem szalasztod el a holnapi ajánlatunkat!