Tudástár

Gyakorlati tanácsok időszűkében szenvedő sportolók részére

Hobbi sportolóként az egyik legnagyobb ellenségünk az idő! No nem feltétlenül a verseny stopper órájára gondolok most, hanem a mindennapok rohanó perceire, óráira. Mindannyian iskola/munkahely/család/stb. mellett próbáljuk kihozni magunkból a legtöbbet.

Szerencsés esetben egy hozzáértő edző felügyeli edzéseinket, ezáltal pontosan meghatározva a céljainknak és állapotunknak megfelelő terhelést, de a napjainkat nem tudja helyettünk beosztani. Ezt nekünk kell megoldanunk, és legyünk őszinték, ez sokszor nem is olyan egyszerű! Az időmenedzsment (de szép magyar szó), fontos része az életünknek és kulcsa a tervezés.

Akárcsak az optimális edzésé!

A tapasztalat azt mutatja, hogy amennyiben reggel sikerül elvégezned az edzésed, akkor a nap többi részében nem fogsz azon idegeskedni, hogy mikor lesz időd sportolni és hogy fog menni az egész napos stressz után. Akármennyire is nyugodt munkád van, mire délután – este hazaérsz inkább pihenni vágysz már, nem igaz? Pláne most, hogy egyre korábban sötétedik, egyre hűvösebb is az idő, ezek a körülmények sokszor nem a legmotiválóbbak. Különben is olyan messze van még a következő évi főverseny, egy lazulás belefér… aztán még egy… és úszik el a felkészülés.

Ne érts félre, van az a fáradtság, élethelyzet, amikor igenis ki kell hagyni az aznapi edzést, de mennyivel egyszerűbb, ha korán reggel elvégzed a kiírt feladatokat és a jól végzett munka nyugalmával veted bele magad a teendőidbe. Bevallom, nekem is vannak nehezebb napjaim, amikor nehezebben indulok el edzeni.

Fáradtság, motiválatlanság, otthoni teendők és még sorolhatnám

Aztán egy pillanatig arra gondolok, hogy amikor esetleg beteg voltam vagy néha-néha sérült, akkor mennyire vágytam volna egy akármilyen rövid kis edzésre is, csak edzhessek végre. Na és ilyenkor elindulok. Pár száz méter után már érzi is az ember, hogy vétek lett volna kihagyni az edzést, mert a mozgásnál kevés szebb dolog van az életben, és tényleg csak elindulni volt nehéz.

Tuti bejövős tipp: beszéld meg sporttársaddal, hogy menjetek együtt edzeni! Egy percig nem fogsz azon gondolkodni, hogy kihagyd-e a mai adagot, mert tudod, hogy vár rád és fordított esetben mekkora szívás lenne.

Következő tanácsom, hogy készülj elő az edzésre. Előző nap este készítsd ki a felszerelésed, ruhád, amire szükséged lesz, hogy ne reggel kelljen még azzal is babrálni, hanem egy gyors, könnyű reggeli után rögtön tudj indulni. Időt spórolsz magadnak, amit még az ágyban tölthetsz.

És talán itt érkeztünk el az egész „rendszer” kulcsához, a pihenéshez, az alváshoz. Felnőtt ember átlagos alvás igénye 7-8 óra. Ha időben lefekszel, nem fog gondot okozni a kora reggeli edzés. Ja hogy este még filmet nézel, netezel, instázol… egy kivétel van, ha a Plandurance instagram oldalát böngészed! Na jó, viccet félretéve, a pihenés ugyanolyan fontos része az edzésnek, mint maga a sporttevékenység. Ha nem megfelelő mennyiségű és minőségű a pihenésed, szinte feleslegesen hajtod szét magad az edzésen, a fejlődés váratni fog magára, te pedig majd bánkódsz, hogy miért nem jönnek az eredmények.

Javaslom, hogy nézz magadra kicsit külső szemmel, mintha egy kamerán keresztül néznéd önmagad filmjét. Ha már veszed a fáradtságot és rendszeresen sportolsz, fizetsz az edződnek a szakmailag kifogástalan felkészítésért, akkor te is tedd bele a tőled telhető legtöbbet! Ez sokszor apróságokon múlik, de ha a sok apróság összeáll, abból lesz a kerek egész.

FEJLŐDNI ÖRÖM

Edzéstervek pont neked

A Plandurance egy futókkal, állóképességi sportolókkal dolgozó szakmai műhely, ahol Lőrincz Olivér 7x Spartathlon győztes és világbajnok mesteredző szakmai vezetésével tudunk segíteni az életmódváltásban és az egészség megőrzésében. Célunk partnernek lenni egy egészségesebb társadalom kialakításában és hogy megmutatni neked is: Fejlődni öröm!

Mi szeretjük a sütiket, akkor is, ha azok követnek minket! :-)
A sütik biztosítják ugyanis a weboldalunk hatékony működését, és azt is, hogy a marketingünk korszerű legyen. De ez Neked is jó. Így tudunk például megvédeni attól, hogy ne zaklassunk felesleges reklámokkal.
Éppen ezért cookie-kat ("sütiket") és más követő megoldásokat használunk,  bizonyos adatokat átadunk külső partnereknek, például Facebooknak vagy a Google-nek, ha hozzájárulsz a [Mindet elfogadom] gombra kattintással.
Ha szeretnéd, Te magad is eldöntheted az Adatvédelmi beállítások linkre kattintva, mihez járulsz hozzá, és át tudod nézni a részleteket az Adatkezelési tájékoztatónkban. Későbbiekben is változtathatsz, a bal alsó sarokban található fogaskerékre kattintva.
Most pedig arra kérünk, járulj hozzá a sütik és követőkódok használatához a [Mindet elfogadom] gomb megnyomásával!

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Szeretnénk minél személyreszabottabb élményeket és szolgáltatásokat nyújtani a weboldalunkon és azon túl is. Ezért használunk un. sütiket és követőkódokat, és ezért adunk át bizonyos adatokat külső partnereknek. Ezeknek a funkcióknak egy része, amik a rendszer üzemeltetéséhez szükséges, azonnal elindul, egy másik részét viszont Te tudod szabályozni ezen a felületen az egyes kategóriákban, amelyeknél a nevekre kattintva meg tudod nézni a részleteket. További információkat az Adatkezelési tájékoztatónkban találsz. Arra kérünk, segítsd a munkánkat, és kattints az [ÖSSZES ENGEDÉLYEZÉSE] gombra!

A weboldal rendszerének működéséhez szükség van különböző beépülő modulokra és megoldásokra. Ezekhez tartozó sütiazonosítók találhatók itt.

wordpress_gdpr_allowed_services Szolgáltató: plandurance.hu Harmadik fél: - Célja: Cookie-banner hozzájárulásainak kezelése. Elavul: 6 hónap Típus: HTTP süti wordpress_gdpr_cookies_allowed Szolgáltató: plandurance.hu Harmadik fél: - Célja: Cookie-banner hozzájárulásainak kezelése. Elavul: 6 hónap Típus: HTTP süti wordpress_gdpr_cookies_declined Szolgáltató: plandurance.hu Harmadik fél: - Célja: Cookie-banner hozzájárulásainak kezelése. Elavul: 6 hónap Típus: HTTP süti

Összes tiltása
Összes engedélyezése