Általános Szerződési Feltételek

Az aktuális Általános Szerződési Feltételeket ide kattintva tudod letölteni.

Általános Szerződési Feltételek

https://plandurance.hu

WEBOLDALON TÖRTÉNŐ SZERZŐDÉSKÖTÉSHEZ

____________________________________________ 

  1. Általános információk

Előzetes tájékoztatás

A https://plandurance.hu weboldalon keresztül megkötött szerződések tartalmának keretét, a felek jogait és kötelezettségeit a jelen általános szerződési feltételek (ÁSZF) határozzák meg.

A jelen ÁSZF egésze a létrejövő szerződés részét képezi, ezért a megrendelés véglegesítése előtt a szerződő fél köteles megismerni a jelen ÁSZF rendelkezéseit és azokat elfogadni.

A jelen ÁSZF hatálya alá tartozó szerződések interneten kötött elektronikus, de nem írásba foglalt, iktatásra nem kerülő szerződésnek minősülnek, amelynek nyelve a magyar.

A jelen ÁSZF 2023. augusztus 2. naptól hatályos, és visszavonásig érvényes

A jelen ÁSZF mellett az egyéb szükséges, adatvédelmi és technikai tájékoztatások a honlapon megtalálhatók. A Szolgáltatónak nincs a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexe.

A Plandurance Kft. a https://plandurance.hu címen található weboldalon keresztül, elektronikus kereskedelmi szolgáltatásként, sporttevékenységhez kapcsolódó termékértékesítést végez, valamint franchise rendszerben, franchise partnerekkel együttműködve szolgáltatást nyújtanak, edzésprogramokra történő jelentkezés céljából (a továbbiakban: Szolgáltatás).

A https://plandurance.hu weboldalon az ismertebb internetes böngészőkön (Google Chrome, Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Safari) keresztül elérhető. Az oldalon történő böngészéshez előzetes regisztráció nem szükséges.

Köszönjük, hogy megtisztel bizalmával! Köszönjük, hogy velünk szerződik!

Észrevételeivel, kérdéseivel forduljon hozzánk bizalommal szolgáltatói elérhetőségeinken keresztül!

Szolgáltató vállalkozások adatai (A továbbiakban: Szolgáltató, Franchise partner, Vállalkozás)

Franchise-ba adó szolgáltató adatai:

Szolgáltató neve: Plandurance Kft.
Szolgáltató hivatalos képviselője: Moós Gergely
Szolgáltató adószáma: 27123300-2-43
Szolgáltató cégjegyzékszáma: 01-09-350709
Szolgáltató nyilvántartásba vételét bejegyző bíróság/hatóság megnevezése: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Szolgáltató bankszámlaszáma: 16200144-18541344-00000000
Szolgáltató székhelye: 1183 Budapest, Alpár u. 11.
Szolgáltató postacíme: 1183 Budapest, Alpár u. 11.
Szolgáltató kapcsolattartási elérhetősége (honlap címe, e-mail címe): https://plandurance.hu, ugyfelszolgalat@plandurance.hu
Szolgáltató panaszügyintézési postacíme: 1183 Budapest, Alpár u. 11. (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség)
Szolgáltató panaszügyintézési elérhetősége (honlap címe, e-mail címe, telefonszáma): https://plandurance.hu, ugyfelszolgalat@plandurance.hu (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség)

Franchise-ba vevők – mint szolgáltató vállalkozások a velük történő szerződéskötés esetén – adatai:

Szolgáltató neve: Farkas Zsoltné Nagy Mariann egyéni vállalkozó
Szolgáltató hivatalos képviselője: Farkas Zsoltné Nagy Mariann
Szolgáltató adószáma: 58668625-1-26
Szolgáltató cégjegyzékszáma: 57015213
Szolgáltató bankszámlaszáma: 16200254-10088582
Szolgáltató székhelye: 6760 Kistelek, Jókai utca 13.
Szolgáltató postacíme: 6760 Kistelek, Jókai utca 13
Szolgáltató kapcsolattartási elérhetősége (honlap címe, e-mail címe): https://plandurance.hu, ugyfelszolgalat@plandurance.hu
Szolgáltató panaszügyintézési postacíme: (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség)
Szolgáltató panaszügyintézési elérhetősége (honlap címe, e-mail címe, telefonszáma): https://plandurance.hu, ugyfelszolgalat@plandurance.hu (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség)

Szolgáltató neve: Moós Gergely e.v.
Szolgáltató hivatalos képviselője: Moós Gergely
Szolgáltató adószáma: 59548142-1-43
Szolgáltató cégjegyzékszáma: 57592918
Szolgáltató bankszámlaszáma: 16200151-18572029
Szolgáltató székhelye: 1183 Budapest, Alpár utca 11.
Szolgáltató postacíme: 1183 Budapest, Alpár utca 11
Szolgáltató kapcsolattartási elérhetősége (honlap címe, e-mail címe): https://plandurance.hu, ugyfelszolgalat@plandurance.hu
Szolgáltató panaszügyintézési postacíme: (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség)
Szolgáltató panaszügyintézési elérhetősége (honlap címe, e-mail címe, telefonszáma): https://plandurance.hu, ugyfelszolgalat@plandurance.hu (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség)


Szolgáltató neve: Stokinger Zoltán egyéni vállalkozó
Szolgáltató hivatalos képviselője: Stokinger Zoltán
Szolgáltató adószáma: 55565781-1-33
Szolgáltató cégjegyzékszáma: 54266953
Szolgáltató bankszámlaszáma: 16200151-18558247
Szolgáltató székhelye: 2112 Veresegyház, Táltos utca 21.
Szolgáltató postacíme: 2112 Veresegyház, Táltos utca 21.
Szolgáltató kapcsolattartási elérhetősége (honlap címe, e-mail címe): https://plandurance.hu, ugyfelszolgalat@plandurance.hu
Szolgáltató panaszügyintézési postacíme: (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség
Szolgáltató panaszügyintézési elérhetősége (honlap címe, e-mail címe, telefonszáma): https://plandurance.hu, ugyfelszolgalat@plandurance.hu (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség)

Szolgáltató neve: Fejlődni öröm Kft.
Szolgáltató hivatalos képviselője: Maruzs János
Szolgáltató adószáma: 29152979-2-13
Szolgáltató cégjegyzékszáma: 01-09-381163
Szolgáltató bankszámlaszáma: 16200151-18561902
Szolgáltató székhelye: 2360 Gyál, Károlyi Mihály u. 101.
Szolgáltató postacíme: 2360 Gyál, Károlyi Mihály u. 101.
Szolgáltató kapcsolattartási elérhetősége (honlap címe, e-mail címe): https://plandurance.hu, ugyfelszolgalat@plandurance.hu
Szolgáltató panaszügyintézési postacíme: (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség
Szolgáltató panaszügyintézési elérhetősége (honlap címe, e-mail címe, telefonszáma): https://plandurance.hu, ugyfelszolgalat@plandurance.hu (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség)

Szolgáltató neve: Tengel Judit egyéni vállalkozó
Szolgáltató hivatalos képviselője: Tengel Judit
Szolgáltató adószáma: 56520257-1-33
Szolgáltató  nyilvántartási száma: 55174853
Szolgáltató bankszámlaszáma: 16200151-18560963
Szolgáltató székhelye: 2011 Budakalász, Szentendrei út 3-5.
Szolgáltató postacíme: 2011 Budakalász, Szentendrei út 3-5.
Szolgáltató kapcsolattartási elérhetősége (honlap címe, e-mail címe): https://plandurance.hu, ugyfelszolgalat@plandurance.hu
Szolgáltató panaszügyintézési postacíme: (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség
Szolgáltató panaszügyintézési elérhetősége (honlap címe, e-mail címe, telefonszáma): https://plandurance.hu, ugyfelszolgalat@plandurance.hu (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség)

Szolgáltató neve: Csatordai Gergely egyéni vállalkozó
Szolgáltató hivatalos képviselője: Csatordai Gergely
Szolgáltató adószáma: 71731272-1-26
Szolgáltató  nyilvántartási száma: 57268473
Szolgáltató bankszámlaszáma: 16200151-18577172
Szolgáltató székhelye: 6621 Derekegyház, Rákóczi utca 41.
Szolgáltató postacíme: 6621 Derekegyház, Rákóczi utca 41.
Szolgáltató kapcsolattartási elérhetősége (honlap címe, e-mail címe): https://plandurance.hu, ugyfelszolgalat@plandurance.hu
Szolgáltató panaszügyintézési postacíme: (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség
Szolgáltató panaszügyintézési elérhetősége (honlap címe, e-mail címe, telefonszáma): https://plandurance.hu, ugyfelszolgalat@plandurance.hu (személyes panaszügyintézésre nincs lehetőség).

 

Közreműködők igénybevétele

A Szolgáltató – kötelezettsége teljesítéséhez, illetve joga gyakorlásához más szervezetek közreműködését veszi igénybe. Az igénybe vett cégek magatartásáért a Szolgáltató úgy felel, mintha maga járt volna el. A Szolgáltató a közreműködőkkel szemben – annak szerződésszegése miatt – mindaddig érvényesíti jogait, amíg Önnel szemben helytállni tartozik.
A Szolgáltató a weboldalon értékesített termékek címzetthez történő eljuttatásához, számlázáshoz és a termék/szolgáltatás díjának megfizetéséhez kapcsolódóan közreműködő szervezeteket vesz igénybe, melyek a Szolgáltatóval kötött szerződéseik alapján látják el tevékenységüket.

A Rewaresoft Kft., mint tárhelyet biztosító cég.

A KBOSS.hu Kft. mint közreműködő cég az előfizetést érintően számlát állít ki és továbbít a vevők részére, számlakibocsátás szolgáltatás keretében.

Az OTP Mobil Szolgáltató Kft., mint közreműködő cég biztosítja a banki átutalás és a bankkártyás fizetési módok technikai feltételeit, „Simple” fizetési szolgáltatása keretében.

A Magyar Posta Zrt., mint közreműködő szállító cég (továbbiakban: Szállító) végzi az Ön által megvásárolt termék (csomag/küldemény) házhoz szállítását, valamint egyéb személyes átvételi lehetőségét, postai küldeményforgalmi és egyéb szolgáltatások nyújtása keretében (MPL – Magyar Posta Logisztika szolgáltatás).

A közreműködő szervezetek a tevékenységüket, az adatok tárolása és feldolgozása tekintetében is teljes titoktartási kötelezettség mellett végzik.

Közreműködő szervezet: Rewaresoft Kft.

Tevékenység: tárhelyszolgáltatás

Tárhelyszolgáltató székhelye: 1185 Budapest, Szerencse u. 8/A

Tárhelyszolgáltató cégjegyzékszáma: 01-09-894468

Tárhelyszolgáltató adószáma: 14224683-2-43

Tárhelyszolgáltató elérhetősége (telefonszáma, e-mail címe, honlap címe): +36 20 9891713, support@rewaresoft.hu, https://rewaresoft.hu/

Szerver elhelyezésének címe: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22. (Deninet szerverterem)

Közreműködő szervezet: KBOSS.hu Kft.
Tevékenység: számlakibocsátás szolgáltatás
Székhely: 2000 Szentendre, Táltos u. 22/b.
Cégjegyzékszám: 13-09-101824
Adószám: 13421739-2-13
Telefon: 06-20 46 94 994
E-mail: info@szamlazz.hu
Honlap: https://szamlazz.hu/
Online számlázó szoftver neve: Számlázz.hu

Közreműködő szervezet: OTP Mobil Szolgáltató Kft.
Tevékenység: „Simple” fizetési szolgáltatás
Székhely: 1093 Budapest, Közraktár utca 30-32.
Cégjegyzékszám: 01-09-174466
Adószám: 24386106-2-43
Telefon: 06-1-776-69-01
E-mail: ugyfelszolgalat@otpmobil.com
Honlap: https://otpmobil.hu/

Közreműködő szervezet: Magyar Posta Zrt.
Tevékenység: csomag/termék házhoz szállítása és személyes felvételének biztosítása (MPL – Magyar Posta Logisztika szolgáltatás)

Székhely: 1138 Budapest, Dunavirág utca 2-6.

Cégjegyzékszám: 01-10-042463

Adószám: 10901232-2-44

Telefon: 06/80 299 929

E-mail: customer.service@posta.hu

Honlap: https://www.posta.hu/

Általános tudnivalók

A honlapon böngészni szabadon, regisztráció nélkül is lehetséges. A weboldalon kizárólag 18. évet betöltött személyek indíthatnak megrendelést, érvényes személyes és számlázási adatok megadásával, illetve a jelen ÁSZF szerződéses feltételeinek az elfogadásával.
A weboldalon történő vásárlás elektronikus úton lehetséges, az Ön által kiválasztott szolgáltatás vagy termék megrendelésével és az előfizetési vagy vásárlási folyamat végig vitelével. Az elküldött online rendelését a weboldal rendszere rögzíti.

Szolgáltató a jelen ÁSZF-fel összefüggő közleményeit fő szabályként a https://plandurance.hu weboldalon teszi közzé, de arról elektronikus üzenetet is küld Önnek az Ön által regisztrált email címre. Ön vállalja, hogy a weboldalon tájékozódik, és a regisztrált email címre történő üzenetküldést hatályosan kézbesítettnek fogadja el.

Szolgáltató a jelen ÁSZF módosításait megfelelő határidő biztosítása mellett közzéteszi, amely határidőn belül Önnek lehetősége van megismerni a módosítást, és – amennyiben a módosítás az Ön előfizetését közvetlenül érinti – felmondani az esetlegesen fennálló előfizetését, szerződését. Ennek hiányában a módosítás ráutaló magatartással elfogadottnak minősül.

  1. Sportolói edzéstervezői szolgáltatás rendelésének menete

A https://plandurance.hu weboldalon Ön edzésprogramokra fizethet elő, szerződést köthet az e programokat biztosító, a Plandurance franchise-rendszerben résztvevő vállalkozásokkal. Az edzésprogramokra történő jelentkezés menetéről Ön az alábbiakban tájékozódhat.

A jelentkezés fázisai
A weblapon a felső menüsorban az Egyéni edzéstervezés menüpontra kattint, ki tudja választani az edzőt, akivel készülni szeretne, vagy pedig közvetlenül tud csomagot választani, hűségszerződéssel, vagy anélkül. Ezután kattintson a kívánt előfizetés alatt lévő „Kiválasztom” gombra. Ezután a megjelenő oldalon töltse ki a kért adatokat (vezetéknév, keresztnév, e-mail cím, telefonszám, jelszó, számlázási adatok), majd az oldal alján található dokumentumokat átolvasás után fogadja el a jelölőnégyzetek kipipálásával (Adatkezelési irányelvek, Általános Szerződési Feltételek, hűség vállalása esetén Hűségszerződés, Egészségügyi felelősség), majd kattintson a „Jelentkezem” gombra. Ezt követően Ön a Szolgáltatótól kap egy „Üdvözlünk a Plandurenszerek között” című elektronikus levelet, majd a Szolgáltató 168 órán belül kapcsolatfelvételi beszélgetést kezdeményez Önnel.
A beszélgetést követően Ön a választott edzőjétől kap egy ” [Fontos] Szerződéses információk ” tárgyú levelet, melyben visszaigazoljuk szerződésének adatait

Szerződési nyilatkozatok jogi jellege, a szerződés létrejötte és megszűnése

Az előfizetéshez kapcsolódóan, amennyiben Ön a weboldalon keresztüli jelentkezés folyamán a személyes adatai megadását és a jogi dokumentumok elfogadását követően a „Jelentkezem” gombra kattint, úgy Ön elektronikus ajánlattételi jognyilatkozatot tesz a Szolgáltató felé. Az elektronikus úton tett ajánlattételi jognyilatkozat akkor válik hatályossá, amikor az a Szolgáltató számára hozzáférhetővé válik. Az ajánlattételi jognyilatkozat megtételével Ön és a szolgáltató között még nem jön létre szerződés. Szerződés – tehát az Ön előfizetése – akkor jön létre, ha és amikor a Szolgáltató az Ön ajánlatát elfogadja, és az általa megküldött “[Fontos] Szerződéses információk” tárgyú elektronikus levél Ön részére hozzáférhetővé válik. Ilyen külön visszajelzés hiányában, vagy amennyiben Ön a Szolgáltatótól „Megrendelés elutasítása” megnevezésű külön visszajelzést kap, szerződés nem jön létre, Ön pedig mentesül az ajánlati kötöttsége alól.

Előfizetéses szolgáltatás rendelése esetén, amikor a Szolgáltató és Ön között hosszabb időre szóló un. tartós szerződés jön létre, mind a Szolgáltató, mind pedig Ön jogosult e tartós szerződést indoklás nélkül bármikor felmondani. Felmondás esetén, amennyiben az nem az adott részidőszak végére szól, a Szolgáltató az adott részidőszakra járó szolgáltatási díj időarányos részét Ön részére visszatéríti. Amennyiben Ön a weboldalon a szerződését hűségidő vállalásával kötötte meg, abban az esetben a felmondás feltételeit a külön hűségszerződés szabályozza.

A Szolgáltató a szerződés általa való felmondásáról „Szerződés felmondása” megnevezésű külön elektronikus jelzést (e-mail) küld Önnek. A felmondás akkor tekintendő a Szolgáltatóhoz, illetve Önhöz megérkezettnek, amikor az az adott fél számára hozzáférhetővé válik.

Előfizetését lemondani – és ezzel a szerződését megszüntetni – Ön az ugyfelszolgalat@plandurance.hu címre küldött elektronikus levélben tudja.

Hűségidő vállalása

Amennyiben Ön hűségszerződést is kötni kíván az előfizetéséhez, annak tartalmáról az alábbiakban tájékozódhat:

  1. A Sportoló ezennel 12 hónap időtartamban (továbbiakban a „Hűségidő”) hűségszerződést köt a franchise-ba adó szolgáltatóval, a Sportolónak a franchise partner Szolgáltatóval fennálló jogviszonyához kapcsolódóan. A Hűségidő a Sportoló jelen Hűségszerződést külön (a plandurance.hu weboldalon tett) elfogadó nyilatkozatának a naplózását (regisztrálását) követő naptári nappal veszi kezdetét.
  2. A Hűségidő alatt a Sportoló nem jogosult előfizetését jogkövetkezmények nélkül felmondani (a lenti 4. pontban írt kivétellel). Amennyiben a Sportoló a Hűségidő alatt előfizetését mégis felmondja, meghiúsulási kötbérként az általa egyébként az alábbi 3. pontban meghatározott Hűségkedvezmény nélkül fizetendő két havi edzéstervezési díj megfizetésére lesz köteles a franchise-ba adó szolgáltatónak, erre vonatkozóan kiállított külön számla ellenében, a számla kézhezvételét követő 15 napon belül. (Késedelmes fizetés esetén a franchise-ba adó Szolgáltató jogosult a törvényes késedelmi kamat felszámítására.)  A Sportoló ugyanezen mértékű meghiúsulási kötbér fizetésére lesz köteles a franchise-ba adó szolgáltatónak akkor, ha előfizetését ugyan formálisan nem mondja fel a Hűségidő alatt, azonban legalább a Hűségkedvezménnyel csökkentett havi díjat az erre vonatkozó fizetési felszólításban kapott 15 napos póthatáridőn belül sem fizeti meg.
  3. A Szolgáltató a Hűségidő vállalása esetén a Sportoló számára a Sportoló előfizetésének a www.plandurance.hu weboldalon feltüntetett mindenkori havi bruttó alapdíjából (https://sales.plandurance.hu/egyeni-edzestervezes-huseg-nelkul) kedvezményt (továbbiakban a „Hűségkedvezmény”) biztosít, a Hűségidő teljes tartama alatt (a kedvezmény mértéke minimum 12,5%). Az aktuális Hűségkedvezmény bruttó összege, valamint az azzal csökkentett havi bruttó alapdíj összege szintén a www.plandurance.hu weboldalon található meg.
  4. A Hűségidő alatt jogkövetkezmények (a fenti 2. pontban írt meghiúsulási kötbér) nélküli megszüntetés a Sportoló Hűségszerződéssel érintett előfizetése tekintetében csak esetleges ilyen egyedi megállapodás esetén lehetséges, ideértve különösen az olyan (és azokhoz hasonló) méltánylandó eseteket, mint orvosi dokumentummal igazolt (i) sportolást befolyásoló tartós sérülés; (ii) sportolást befolyásoló tartós betegség; (iii) sportolást befolyásoló kórházi ápolás; (iv) várandósság; (v) közeli hozzátartozó tartós ápolása.
  5. A Hűségidő tartama alatt a Sportoló szüneteléssel élhet, az ugyfelszolgalat@plandurance.hu e-mail címre küldött nyilatkozatával. Szüneteléssel csak indokolt esetben élhet, mint orvosi dokumentummal igazolt (i) sportolást befolyásoló tartós sérülés; (ii) sportolást befolyásoló tartós betegség; (iii) sportolást befolyásoló kórházi ápolás; (iv) várandósság. A szünetelés ideje alatt a Sportoló vállalja az edzővel (Franchise átvevő) történő kapcsolattartást havonta egy alkalommal. A szünetelés díja havi 2.990 Ft, melyet a szünetelést követően a program folytatásakor esedékes első (esetlegesen további) havidíj(ak)ból jóváírunk. Az igénybe vett szünetelés(ek) tartamával a Hűségidő meghosszabbodik.
  6. Amennyiben a Sportoló a fenti 5. pontban írt szünetelést követően nem kívánja az előfizetését folytatni, akkor ezt az ugyfelszolgalat@plandurance.hu címre küldött nyilatkozattal szükséges jeleznie. Amennyiben a hűségszerződése a szüneteltetett hónapok számával hosszabbítva nem járt le, akkor meghiúsulási kötbér megfizetésére köteles, melyből a szünetelés havidíja nem írható jóvá.
    A meghiúsulási kötbér mértéke az általa egyébként az alábbi 3. pontban meghatározott Hűségkedvezmény nélkül fizetendő két havi edzéstervezési díj erre vonatkozóan kiállított külön számla ellenében, a számla kézhezvételét követő 15 napon belül.
  7. A Hűségidő alatt a Sportoló a szabályszerűen igénybe vett szünetelésért járó visszatérítésen felül egyéb jóváírást nem igényelhet. A Hűségkedvezmény mellett más kedvezmény nem érvényesíthető. Hűség vállalása nélküli előfizetés esetén szünetelési lehetőség nincs, kivéve, ha a felek eseti módon eltérően állapodnak meg.

 

Szüneteltetés

 

A Hűségidő tartama alatt a Sportoló szüneteléssel élhet, az ugyfelszolgalat@plandurance.hu e-mail címre küldött nyilatkozatával. Szüneteléssel csak indokolt esetben élhet, mint orvosi dokumentummal igazolt (i) sportolást befolyásoló tartós sérülés; (ii) sportolást befolyásoló tartós betegség; (iii) sportolást befolyásoló kórházi ápolás; (iv) várandósság. A szünetelés ideje alatt a Sportoló vállalja az edzővel (Franchise átvevő) történő kapcsolattartást havonta egy alkalommal. A szünetelés díja havi 2.990 Ft, melyet a szünetelést követően a program folytatásakor esedékes első (esetlegesen további) havidíj(ak)ból jóváírunk. Az igénybe vett szünetelés(ek) tartamával a Hűségidő meghosszabbodik.

 

 

Fizetési feltételek

Az elektronikus úton kötött szerződés az Ön számára fizetési kötelezettséget keletkeztet a megrendelést érintően. Ennek tudomásul vételére a Szolgáltató kifejezetten felhívja az Ön figyelmét a jelentkezési oldalon az adatai megadása után, a „Jelentkezem” gomb megnyomása és az Ön szerződési jognyilatkozatának megtétele (előfizetés elküldése) előtt oly módon, hogy a vonatkozó funkciót a fizetési kötelezettséggel járó megrendelésre utaló, könnyen olvasható tájékoztató felirattal látta el. Az előfizetésekre vonatkozóan megjelenített árak forintban értendő, bruttó előfizetési díjak. A weboldalon megjelenített csomagokra kizárólag online, a Szolgáltató weboldalán keresztül lehetséges előfizetni.

Az edzéstervezés szolgáltatás előfizetés díját időszakonként előre, a választott franchise-partner Szolgáltató fogja Önnek kiszámlázni. A kibocsájtott elektronikus számlát a kézhezvételét követően átutalással lehetséges rendezni. Az előfizetéshez kapcsolódó számlalevelet minden hónap 5. napjáig, 8 napos fizetési határidővel elektronikus levélben a KBOSS.hu Kft., mint számlakibocsátó (www.szamlazz.hu) szolgáltató rendszeréből az Ön által megadott e-mail címre megküldjük.

Késedelmes fizetés

A számlák fizetési határideje 8 naptári nap. A lejárati dátumot követő második és ötödik napon fizetési felszólítást küldünk a számlázz.hu a rendszeréből. Amennyiben a Vevő a lejáratot követő hetedik napig nem egyenlíti ki a számlát, akkor ezen a napon egy elektronikus levelet kap, melyben tájékoztatjuk arról, hogy a kintlévőség kezelését átadjuk jogi képviseletünknek, és a jogi eljárás díját a kintlévőségen felül számlázzuk.
A tárgyhón túli tartozás esetén a szerződést felmondottnak tekintjük, és a hűségszerződésben foglalt meghiúsulási kötbért szintén kiszámlázzuk.

Regisztráció
Az edzéstervezési programra történő jelentkezéskor az adatai kitöltése során megadott e-mail címmel és jelszóval az adatok „Jelentkezem” gombbal történő elküldésekor a regisztráció automatikusan létrejön.

Amennyiben Ön már regisztrált felhasználó, de elfelejtette jelszavát, úgy a „Belépés” felületen az „Elfelejtett jelszó?” szöveges tartalomra kattintva, a webáruház rendszere küldeni fog egy linket az Ön e-mail címére, az új jelszó készítéséhez. A linkre kattintva új jelszót generálhat oly módon, hogy ezen a felületen rögzíti azt.

Regisztráció törlése

Amennyiben töröltetni szeretné regisztrációját, kérjük, írjon nekünk erről egy e-mailt az ugyfelszolgalat@plandurance.hu címre, és az Ön regisztrációja, illetve regisztrációs adatai haladéktalanul törlésre kerülnek. Regisztrációjának törlésével az Ön minden fiókadata (előzmények, személyes adatok, megszerzett kedvezmények stb.) törlődik, és ha később Ön mégis visszatér a weboldalunkra, ezeket az információkat már nem lehet visszaállítani. A regisztráció törlése az estlegesen fennálló szerződési kötelezettségeket nem érinti.

Regisztrált adatok módosítása

Amennyiben módosíttatni szeretné regisztrált adatait, kérjük, írjon nekünk erről egy e-mailt az ugyfelszolgalat@plandurance.hu címre.

Belépés/kilépés, saját fiók

A regisztrációt követően Ön a webáruházba történő személyes (regisztrált) belépését a „Belépés” menüpont segítségével végezheti el, amely a weboldal jobb felső sarkában érhető el. Itt adhatja meg a már előzőleg regisztrált e-mail címét és jelszavát.

Előfizetőként a weboldal teljes körű használatához, a szakmai videók és cikkek eléréséhez – a regisztrációkor rögzített e-mail és jelszó megadásával – Önnek be kell jelentkeznie a weboldal jobb felső sarkában található „Belépés” menüpontban.

Kérjük, hogy olyan e-mail címet és telefonszámot adjon meg, amit rendszeresen használ, mert minden értesítést ezekre fogunk küldeni!

Az Ön által tévesen megadott adatokért a Szolgáltató felelősséget nem vállal!

Amennyiben Ön szeretne kilépni a személyes fiókjából, úgy a weboldal jobb felső sarkában, a felhasználói név szerinti menüpontban található „Kijelentkezés” szöveges almenü aktiválásával kiléphet a személyes bejelentkezésből. A saját fiók elhagyásával a webáruházban tovább folytathatja a böngészést.

Fogyasztói jogérvényesítés
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a megvásárolt terméket érintően Önnek lehetősége van – a törvényi keretek között – a szavatossági és elállási jogaival élni. Ezen jogok érvényesítéséről, valamint a panaszkezelés rendjéről és az esetleges jogviták rendezési lehetőségeiről a jelen dokumentum későbbi pontjaiban rögzített, adott tárgykörben tájékozódhat.

  1. Adatbeviteli hibák javítása

A rendelési folyamat lezárása előtt Ön minden esetben vissza tud lépni az előző fázisba az url címtől balra található (Ugrás az előző oldalra) nyíl segítségével, majd javítani tudja az esetlegesen tévesen bevitt adatokat.

Ezt követően, a vásárlói és szállítási adatok megadása során az esetlegesen tévesen megadott adatokért, és az azokból adódó károkért, illetve a hibás adatokból eredő teljesítésért a Szolgáltató semmilyen formában nem vállal felelősséget.

  1. Ár feltüntetése, díjak

Árváltoztatás joga

A Szolgáltató a weblapon feltüntetett árak megváltoztatásának jogát fenntartja.

Fizetési móddal összefüggésben felmerült díj

A Szolgáltató az adott fizetési mód igénybevételéért a fizetési móddal összefüggésben felmerült, általa viselt költséget meghaladó díjat nem számít fel Önnek.

(Ez a bekezdés nem vonatkozik a banki átutalás esetében Ön által fizetendő tranzakciós díjra.)

Téves árrögzítés

Amennyiben a Szolgáltató a webáruházban a termék árát tévesen rögzíti, és Ön a téves áron véglegesíti a megrendelését, illetve ezen megrendelésről Ön elektronikus automatizált rendszerüzenetet is kap, még nem jön létre a távollévők között a szerződés, illetve szerződéses kötelezettség.

(A szerződés nem az automatikus rendszerüzenet, vagyis nem az Ön megrendelésének Szolgáltatóhoz történő megérkezésével, hanem a Szolgáltató részéről történő előfizetési megrendelés szolgáltatói visszajelzésével jön létre).

A Szolgáltató a téves árrögzítés észrevételét követően – még az előfizetés megrendelés visszajelzését megelőzően – értesíti Önt a hibás áron történő előfizetésről, és ajánlatot tesz a valós áron történő szerződéskötésre. Amennyiben Ön ezt elfogadja, úgy a Szolgáltató az Ön valós áron történő előfizetését visszaigazolja, mellyel létrejön a szerződés.

Nem kért értékesítés

A Szolgáltató nem követelhet Öntől ellenszolgáltatást, ha olyan szolgáltatást nyújt, amelyre nézve nem jött létre szerződés. Az Ön nyilatkozatának elmulasztása esetén sem lehet vélelmezni a Szolgáltató ajánlatának – hallgatólagos – elfogadását.

  1. Panaszkezelés rendje

A Plandurance Kft., mint Szolgáltató/Vállalkozás személyes ügyfélszolgálatot nem tart fenn.

Ön a Vállalkozás kereskedelmi tevékenységével kapcsolatos panaszait és javaslatait az alábbiakban rögzített lehetőségek alapján teheti meg írásban e-mail/postai levél útján.

Ön a Vállalkozásnak – illetve a Vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek – a szolgáltatás vagy az áru Ön részére történő értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozó panaszát írásban közölheti a Vállalkozással.

Az írásbeli panaszt a Vállalkozás a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Vállalkozás indokolni köteles.

A Vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig köteles megőrizni.

A panasz elutasítása esetén a Vállalkozás köteles Önt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy a békéltető testület eljárását kezdeményezheti, illetve köteles megadni az illetékes hatóság, illetve a Vállalkozás székhelye szerinti békéltető testület levelezési címét.

A Vállalkozás 30 napon belül válaszol az Ön panaszára, valamint gondoskodik annak az Ön részére történő eljuttatásáról. Amennyiben a Vállalkozás elutasítja az Ön panaszát, úgy a válaszban a jogorvoslat lehetőségéről is tájékoztatja Önt.

Az írásbeliség követelményének levél, e-mail, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését. 

  1. Fogyasztói jogok érvényesítése

Elállási és felmondási jog érvényesítése

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján, a távollévők között kötött fogyasztói szerződést érintően, elállási/felmondási joga csak a fogyasztónak minősülő szerződő félnek van. Ennek alapján elállási jog nem illeti meg azt a természetes személyt, jogi személyt vagy jogi személyiség nélküli szervezetet, ideértve a külföldi székhelyű vállalkozás magyarországi fióktelepét is, aki/amely önálló foglalkozásával vagy gazdasági tevékenységével összefüggő célok érdekében jár el.

Az indoklás nélküli elállási/felmondási jog azt jelenti, hogy Ön az interneten (távollevők között) megkötött szerződéstől – jogszabályi felhatalmazás alapján – egyoldalúan visszaléphet, és a termék visszaküldése esetén követelheti a Szolgáltatótól a kifizetett összeg visszatérítését.

Az elállás visszamenőlegesen, a felmondás a jövőre nézve szünteti meg a szerződést. Amennyiben a szerződés szolgáltatás nyújtására irányul, és a fogyasztó kifejezetten erre irányuló nyilatkozatának megtételét követően a teljesítés még a szerződés indokolás nélküli megszüntetésére nyitva álló határidőn belül megkezdődik, a fogyasztót értelemszerűen indokolás nélküli felmondási jog illeti meg az irányadó jogszabályi határidőn belül.

Elállási és felmondási jog alóli kivételek

A fogyasztó nem gyakorolhatja az indokolás nélküli elállási/felmondási jogát

  1. a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
  2. b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, a vonatkozó határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  3. c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  4. d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
  5. e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  6. f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
  7. g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
  8. h)  olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  9. i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  10. j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  11. k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  12. l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  13. m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a 20. § szerinti jogát.

Mindezek alapján, a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében, az Ön kérése alapján egyedi szöveggel ellátott sportruházati termék megvásárlása esetén, Önt nem illeti meg a 14 napos indoklás nélküli elállási jog.

A szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, Ön szintén nem gyakorolhatja a 14 napos indoklás nélküli elállási/felmondási jogát a sportrendezvényre történő jelentkezés (versenynevezés) vonatkozásában, mivel a sportesemény teljesítési határideje minden esetben előre meghatározott.

(Azonban hibás szolgáltatói teljesítés esetén Önt megilleti a Ptk. szerinti elállási jog a kellékszavatosság keretében. Ezen Ptk. szerinti elállási jog mind a magánszemély, mind a nem magánszemély vásárló esetében is gyakorolható a kellékszavatossági jogok érvényesítésével.)

Elállási határidő

Ön abban az esetben gyakorolhatja az elállási jogát, ha a lent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltatónak.

Ön az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Írásban történő elállás esetében elfogadottnak tekintendő, ha Ön a határidő utolsó napján jelzi elállási szándékát.

A fogyasztót fő szabályként indokolás nélküli elállási/felmondási jog illeti meg. A fogyasztó az elállási/felmondási jogát

  1. a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén
  2. aa) a terméknek,
  3. ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek,
  4. ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
  5. ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

  1. b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

Ha a Vállalkozás az elállási/felmondási jog gyakorlásának határidejét, egyéb feltételeit és a vonatkozó nyilatkozat mintát érintő tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy a fent meghatározott elállási határidő 12 hónappal meghosszabbodik. Amennyiben a Vállalkozás a 14 napos elállási határidő lejártát követő 12 hónapon belül megadja a fogyasztónak az említett tájékoztatást, akkor az elállási határidő az e tájékoztatás közlésétől számított 14. napon jár le.

Elállási/felmondási nyilatkozat minta, és annak közlésének módja

Amennyiben Ön élni szeretne elállási/felmondási jogával, annak jelzését megteheti a Szolgáltató elérhetőségeinek valamelyikén írásban, vagy telefonon.

Amennyiben Ön elállási/felmondási jogával élni kíván, úgy – a fent megjelölt 14 napos határidő lejárta előtt – ezen szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni a Szolgáltató számára (vagy postán, vagy elektronikus úton küldött levélben) az alábbi címre.

Postacím: 1183, Budapest, Alpár u. 11.

E-mail: ugyfelszolgalat@plandurance.hu

Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontja az irányadó. Postai úton történő jelzés esetén ajánlott küldeményként, csomagként való jelzést fogad el Szolgáltató. A megrendelt terméket Ön postai úton, vagy futárszolgálat segítségével juttathatja vissza a Szolgáltató részére.

Ön az elállási/felmondási jogát az alábbi nyilatkozat minta felhasználásával, vagy más erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján is gyakorolhatja. Önt terheli annak bizonyítása, hogy e jogát az itt leírtakkal összhangban gyakorolta.

 

 

ELÁLLÁSI NYILATKOZAT (MINTA)

 

(Kérjük, csak a szerződéstől való elállási szándéka esetén töltse ki,

és juttassa vissza hozzánk!)

 

Címzett:

 

…………………………………………………………………… (Szolgáltató neve, címe)

 

Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek vagy szolgáltatás/ok adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

 

……………………………………………………………………………………

(Itt szükséges a szerződés tárgyául szolgáló termék/szolgáltatás megnevezése)

 

Átvétel időpontja: ……………………………… (a termék fogyasztó részéről történő átvételének a napja rögzítendő)

 

A fogyasztó(k) neve: ……………………………..

A fogyasztó(k) címe: …………………………………………..

A fogyasztó(k) aláírása: …………………………… (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

 

Kelt: …………………………

 

A Nyilatkozat minta letölthető itt!

 

Elállás/felmondás joghatásai

Vételár visszatérítése

Szerződéstől való elállás esetén az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást a Szolgáltató haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríti Önnek.

Ennek megfelelően elállás esetén nem csak a vételár, de a teljesítéssel összefüggésben felmerült valamennyi költség – így a kiszállítás költsége is – visszajár Önnek (kivéve azok a többletköltségek, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott).

A Szolgáltató a visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. E visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli.

Termék visszaküldése

Abban az esetben, ha Ön a szerződés alapján terméket vett át, Ön köteles a Szolgáltató számára a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni vagy átadni a Szolgáltatónak. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt Ön elküldi a terméket.  Az elállási jog gyakorlása esetén a termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli.

Vételár visszatérítésének visszatartása

A vételár visszatérítését a Szolgáltató mindaddig visszatarthatja, amíg vissza nem kapta a terméket (termékeket), vagy Ön nem igazolta, hogy azt (azokat) visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpont kerül figyelembevételre. A termék visszaérkezését követő 14 napon belül visszatéríti a Szolgáltató a termék vételárát, a szállítási költséggel együtt.

Értékcsökkenés

Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be. 

Önnek kiemelten ügyelnie kell a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis elállás esetén a nem rendeltetésszerű használatból eredő károk megtérítése Önt terhelik.

Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetén, ha Ön kérte, hogy a felmondási határidőn belül kezdődjön meg a szolgáltatás teljesítése, felmondása esetén Ön köteles megtéríteni számunkra a szerződés megszűnésének időpontjáig arányosan teljesített szolgáltatásért járó összeget. Hasonlóképpen visszatérítjük az Ön által nyújtott ellenszolgáltatás azon részét, amely meghaladja az általunk nyújtott szolgáltatás ellenértékét

 

 

Szavatossági és jótállási jogok érvényesítése

Fogyasztónak minősülő vásárló a kellékszavatossági, valamint a termékszavatossági jogait érvényesítheti a sportrendezvényre jelentkezést (versenynevezést) illetve a sporttermék vásárlást érintően.

Fogyasztónak nem minősülő vásárló (pl. cég, egyéb szervezet) kizárólag a kellékszavatossági jogait érvényesítheti a versenynevezést, illetve a megvásárolt sportterméket érintően.

A webáruházban értékesített termékekre, a törvény által biztosított jótállási jogok nem vonatkoznak, így jótállási jogok nem érvényesíthetők.

Hibás teljesítés

A Polgári Törvénykönyv (Ptk.) 6:157.§ hibás teljesítésre vonatkozó főszabálya szerint a Vállalkozás hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Nem teljesít hibásan a Vállalkozás, ha Ön a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely vonatkozó törvényi fejezetnek a kellékszavatosságra vonatkozó rendelkezéseitől az Ön hátrányára tér el.

Hibás teljesítési vélelem

A hibás teljesítési vélelem azt jelenti, hogy a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő egy éven belül az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha ez a vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy egy éven belül felismert hiba esetén a bizonyítás terhe a Vállalkozást terheli. egy éven túl azonban már Önnek kell bizonyítania, hogy a termék hibás volt.

Kellékszavatosság

Kellékszavatossági jog érvényesítése

Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. Ön a Vállalkozás hibás teljesítése esetén, a Vállalkozással szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Ptk. 6:159-167.§ és a 373/2021. (VI.30.) kormányrendelet szabályai szerint. A kellékszavatossági jog a fogyasztó, valamint a nem fogyasztó vásárló (pl. cég, egyéb szervezet) esetében is érvényesíthető.

A teljesítéstől számított egy éven belül a kellékszavatossági igény érvényesítésének – a hiba közlésén túl – nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított egy év eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Kellékszavatossági igények (kijavítás, kicserélés, árleszállítás, elállás)

Ön – választása szerint – a következő kellékszavatossági igényekkel élhet.

Kérhet kijavítást vagy kicserélést (kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy ha a Vállalkozásnak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséggel járna, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vállalkozásnak okozott érdeksérelmet).
Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló észszerű határidőt attól az időponttól kell számítani, amikor a Ön közölte a hibát a Vállalkozással.
Önnek az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a Vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania.
A Vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően – a hiba felismerhetővé válása előtt – üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Amennyiben Ön a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását (árleszállítást), vagy a hibát a Vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja.
Ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló – szerződés esetén az Ön kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javíttathatja ki azt.
Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik az Önnek szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével.

Végső esetben Ön a szerződéstől is elállhat, ha a Vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, illetve e kötelezettségének – megfelelő határidőn belül, az Ön érdekeit kímélve – nem tud eleget tenni, vagy ha Önnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. Az Ön adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a Vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

Ha Ön az adásvételi szerződést teljes egészében vagy – az alábbiakban írtak szerint – az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy
a) Önnek a Vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és
b) a Vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie az Ön részére az érintett áru vonatkozásában teljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

Amennyiben Ön a szavatossági igényét a terméknek – a megjelölt hiba szempontjából – elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.
Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, Ön az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha Öntől nem várható el észszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg.

A Vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a Vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.
Ön akkor is jogosult – a szerződésszegés súlyához igazodva – az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha
a) a Vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette a fentebb meghatározott feltételeket, vagy megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;
b) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a Vállalkozás megkísérelte az áru szerződésszerűvé tételét;
c) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy
d) a Vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a Vállalkozás észszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.
Ha Ön hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a Vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen.
Ön jogosult a vételár még fennmaradó részét – a szerződésszegés súlyához igazodva – részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amíg a Vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

Áttérés másik kellékszavatossági jogra

Választott kellékszavatossági jogáról Ön egy másikra is áttérhet. Az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az áttérésre a Vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Kellékszavatossági igény érvényesítésének határideje, elévülése

Ön köteles a hibát annak felfedezése után késedelem nélkül, de – fogyasztói szerződés esetén – nem később, mint a hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül a Vállalkozással közölni. Azonban a közlés késedelméből eredő kárért Ön felelős.

A szerződés teljesítésétől számított 2 éves elévülési határidőn túl Ön, mint fogyasztó a kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. A nem fogyasztó (pl. cég, egyéb szervezet) kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított 1 évig érvényesíthető.

Nem számít bele az elévülési időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt Ön a terméket rendeltetésszerűen nem tudja használni. A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a kellékszavatossági igény elévülése újból kezdődik. Ez érvényes arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

Kártérítés kellékhibás teljesítés esetén

A Vállalkozás köteles megtéríteni Önnek a hibás teljesítésből eredő kárát, kivéve, ha a hibás teljesítést kimenti. A hibás teljesítéssel a szolgáltatás tárgyában bekövetkezett károk megtérítését a jogosult akkor követelheti, ha kijavításnak vagy kicserélésnek nincs helye, vagy ha a Vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha Önnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt. E kártérítési igény a kellékszavatossági jogok érvényesítésére meghatározott határidőn belül évül el. Ön kártérítési igényét az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kártérítési igény elévült.

Szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Vállalkozást terhelik. Azonban, ha a termék meghibásodásában az Önt terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrejátszott, akkor a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket – közrehatása arányában – Ön köteles viselni, ha a termék karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Vállalkozás e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

Kicserélés vagy elállás esetén Ön nem köteles a terméknek azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.

Termékszavatosság

Hibás termék

A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági jog érvényesítése

A termék hibája esetén Ön, mint fogyasztó – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Ön a termékszavatossági igényét a termék gyártójával vagy forgalmazójával (a Vállalkozóval) szemben is gyakorolhatja, választása szerint. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.

A termékszavatossági jogokat a termék tulajdonjogának átruházása esetén az új tulajdonos érvényesítheti a termék gyártójával vagy forgalmazójával szemben.

Termékszavatossági igények (kijavítás, kicserélés)

Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a minőségi hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti a termék előállítójától (gyártójától) vagy a terméket forgalmazó kereskedőtől (a Vállalkozótól). Termékszavatosság esetén Ön árleszállítási és elállási igénnyel nem élhet.

Kérheti, hogy a gyártó/forgalmazó a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, az Ön érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan Ön nem érvényesíthet.

Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval/forgalmazóval szemben érvényesítheti.

Termékszavatossági igény érvényesítésének határideje

Ön a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval vagy a forgalmazóval közölni. A hiba felfedezésétől számított 2 hónapon belül közölt hiba késedelem nélkül közöltnek tekintendő. A közlés késedelméből eredő kárért Ön a felelős.

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított 2 éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével Ön e jogosultságát elveszti.

Ennek alapján a termékszavatossági kötelezettség a gyártót a termék forgalomba hozatalától (amikor az adott termék a gyártó fennhatósága alól kikerül) számított 2 évig terheli. Ezt követően tehát termékszavatossági igényt nem lehet érvényesíteni, mivel a jogvesztő határidő kezdete nem a teljesítés (termék vásárlásának, átvételének) időpontja, hanem a gyártó által történő forgalomba hozatal időpontja.

Mentesülés a termékszavatossági kötelezettsége alól

A gyártó vagy forgalmazó kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta, vagy
  • a hiba – a tudomány és a technika állása szerint – a termék forgalomba hozatalának időpontjában nem volt felismerhető, vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítani.

 Szavatossági igény intézésének eljárása (termék értékesítése esetén)

A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az eladott ingó dolog (termék) hibája miatt Ön kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt (továbbiakban: szavatossági igényt) igényt érvényesíthet.

Szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését Önnek kell bizonyítania az ellenérték megfizetését igazoló bizonylat (kibocsátott számla vagy nyugta) bemutatásával.

A Vállalkozás az Ön nála bejelentett szavatossági igényéről jegyzőkönyvet vesz fel, amelyben rögzítésre kerül:

  • az Ön neve, címe, valamint nyilatkozata arról, hogy Ön hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak kezeléséhez;
  • az eladott termék megnevezése, vételára;
  • a szerződés Vállalkozás általi teljesítésének időpontja;
  • a hiba bejelentésének időpontja;
  • a hiba leírása;
  • szavatossági igénye alapján az Ön által érvényesíteni kívánt jog;
  • a szavatossági igény rendezésének módja vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog esetleges elutasításának indoka;
  • amennyiben a Vállalkozás a szavatossági kötelezettségének az Ön által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indoka a jegyzőkönyvben szintén rögzítésre kerül;
  • továbbá a jegyzőkönyv tájékoztatást tartalmaz arról, hogy fogyasztói jogvita esetén Ön a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő Békéltető Testület eljárását is kezdeményezheti.

A Vállalkozás az Ön szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon az Ön rendelkezésére bocsátja.

Amennyiben a Vállalkozás az Ön szavatossági igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, úgy álláspontjáról – az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a Békéltető Testülethez fordulás lehetőségéről is – 5 munkanapon belül, igazolható módon értesíti Önt.

A Vállalkozás az Ön szavatossági igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított 3 évig megőrzi.

A Vállalkozás törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze.

Kijavításra vagy a szavatossági igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében a Vállalkozás a terméket elismervény ellenében átveszi, amelyen feltüntetésre kerül:

  • a fogyasztó neve és címe;
  • a termék azonosításához szükséges adatok;
  • a termék átvételének időpontja;
  • továbbá az az időpont, amikor Ön a kijavított dolgot átveheti.

Ezek az előírások a szavatossági igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.

A fenti rendelkezések megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint.

Amennyiben a Vállalkozás a szerződés megkötését vitatja, úgy Ön panasszal élhet a Vállalkozás megadott elérhetőségein, illetve fogyasztói jogvita esetén az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez fordulhat.

A szavatossági igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

  1. Fogyasztói jogvita kezelése

Békéltető Testület

A Békéltető Testület a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő független testület. Hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. Feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között. Ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében.

A Békéltető Testület az Ön vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad az Önt megillető jogokkal és az Önt terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

Fogyasztói jogvita esetén Ön a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint területileg illetékes Békéltető Testülethez fordulhat (https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek):

Baranya Megyei Békéltető Testület
Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36.
Telefonszám: 06-72-507-154
Fax: 06-72-507-152
E-mail: abeck@pbkik.hu
mbonyar@pbkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszám:06-22-510-310
Fax: 06-22-510-312
E-mail: fmkik@fmkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A.
Telefonszám: 06-32-520-860
Fax: 06-32-520-862
E-mail: nkik@nkik.hu

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszám: 06-76-501-500, 06-76-501-525, 06-76-501-523
Fax: 06-76-501-538
E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu
mariann.matyus@bkmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a
Telefonszám: 06-96-520-217
Fax: 06-96-520-218
E-mail: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Cím: 1055 Budapest, Kossuth Lajos tér 6-8. III. emelet 331.
Telefonszám: 06-1-269-0703
Fax: 06-1-474-7921
E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15.
Telefonszám: 06-52-500-710
Fax: 06-52-500-720
E-mail: korosi.vanda@hbkik.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Cím: 7400 Kaposvár, Anna u.6.
Telefonszám: 06-82-501-026
Fax: 06-82-501-046
E-mail: skik@skik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Cím:3525 Miskolc,Szentpáli u.1.
Telefonszám:06-46-501-091, 06-46-501-870
Fax: 06-46-501-099
E-mail: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Telefonszám: 06-36-429-612
Fax: 06-36-323-615
E-mail: hkik@hkik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszám: 06-42-311-544
Fax: 06-42-311-750
E-mail: bekelteto@szabkam.hu

Budapesti Békéltető Testület
Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.
Telefonszám: 06-1-488-2131
Fax: 06-1-488-2186
E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306.
Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570
Fax: 06-56-510-628
E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet
Telefonszám: 06-74-411-661
Fax: 06-74-411-456
E-mail: kamara@tmkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszám: 06-62-554-250/118
Fax: 06-62-426-149
E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszám: 06-34-513-027
Fax: 06-34-316-259
E-mail: szilvi@kemkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszám: 06-94-312-356
Fax: 06-94-316-936
E-mail: vmkik@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116.
Telefonszám: 06-88-429-008
Fax: 06-88-412-150
E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: 06-92-550-513
Fax: 06-92-550-525
Email: zmbekelteto@zmkik.hu

 

Az eljárásra az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes. Az Ön belföldi lakóhelye vagy tartózkodási helye hiányában a békéltető testület illetékességét a fogyasztói jogvitával érintett Szolgáltató (vagy az annak képviseletére feljogosított szerv) székhelye határozza meg.

  1. Uniós online vitarendezési platform

Eljárás elindításának feltételei

Amennyiben a megrendelt termékkel kapcsolatban Önnek, mint magánszemély fogyasztónak bármilyen panasza van, először a kereskedő Vállalkozással kell felvennie a kapcsolatot.

Ha a panaszát nem tudta a Vállalkozással ily módon elintézni, úgy Ön elindíthatja az online vitarendezési eljárást. Ez a vitarendezési platform olyan igénybe vehető alternatív, bíróságon kívüli online eljárási lehetőség, melynek segítségével elkerülhetők a hosszadalmas és költséges bírósági eljárások.

Attól, hogy Ön részt vesz az online vitarendezési eljárásban, még nem veszíti el a jogát arra nézve, hogy az eljárás sikertelensége esetén más jogi eszközöket vegyen igénybe követelése érvényesítéséhez.

A platform Magyarországon lehetőséget kínál mind a belföldi, mind pedig a határon átnyúló, online adásvételi vagy szolgáltatási szerződéssel összefüggő fogyasztói jogviták rendezésére. (Belföldi vitáról akkor van szó, ha a fogyasztó a termék vagy a szolgáltatás megrendelésének időpontjában Magyarországon rendelkezik lakóhellyel vagy tartózkodási hellyel, és a vállalkozás is rendelkezik Magyarországon székhellyel, telephellyel, fiókteleppel. Határon átnyúló vitáról akkor van szó, ha az Európai Unióban tartózkodási hellyel rendelkező fogyasztó az interneten keresztül vásárolt egy terméket, vagy vett igénybe szolgáltatást, és ennek kapcsán egy olyan kereskedővel támad vitája, amelynek telephelye egy másik tagállamban van.)

Az online vitarendezési platformot az Európai Bizottság hozta létre. Ezen a honlapon (link: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=HU) keresztül Önnek lehetősége nyílik arra, hogy a webáruházon keresztül történő online vásárlásához kapcsolódó esetleges jogvitáját rendezze.

Ennek igénybevételéhez először regisztrálni szükséges az online vitarendezési platformon, ezt követően egy elektronikus űrlapot kell hiánytalanul kitöltenie a panasszal élőnek.

 Eljárás menete

Az online eljárásnak négy fő szakasza van, melyek mindegyike online végezhető:

  • panasz benyújtása;
  • a vitarendezési testület kiválasztása közös megegyezéssel;
  • panaszkezelés a vitarendezési testület által;
  • eredmény és a panasztételi eljárás lezárása.

Az eljárás maximum 90 napot vehet igénybe onnantól kezdve, hogy a kérelem hiánytalanul beérkezett. Ez az időtartam az Európai Unió egyik tagállamában sem lehet hosszabb.

A panasz benyújtását követően az online vitarendezési platform azonnal továbbítja azt az ellenérdekű félnek. Ezt követően az érintett feleknek meg kell egyezniük egy alternatív vitarendezési fórumról, amely végső soron el fog járni a közöttük fennálló ügyben. Azokról a fórumokról, amelyek eljárhatnak az esetükben, a platform tájékoztatja a feleket. Amint megszületik a megállapodás, az online vitarendezési platform továbbítja a panaszt ehhez a fórumhoz. (Ha a feleknek nem sikerül ebben 30 napon belül megegyezni, vagy ha a platform nem tud a benyújtott adatok alapján egy olyan alternatív vitarendezési fórumot sem azonosítani, amelynek hatásköre van eljárni, nincs mód a panasz további feldolgozására.)

Magyarországon – a pénzügyi szolgáltatások kivételével – a Budapesti Békéltető Testület rendelkezik kizárólagos illetékességgel a határon átnyúló online fogyasztói jogviták elbírálására, melynek eljárása ingyenes. Amennyiben Ön fontolóra veszi, hogy más tagállam alternatív vitarendezési fórumában állapodik meg a kereskedő Vállalkozással, mindenképpen kérjen erre vonatkozó információt az adott tagállam online vitarendezési kapcsolattartó pontjától erre vonatkozóan.

 Online vitarendezési kapcsolattartó pont
Amennyiben Önnek az eljárással kapcsolatban kérdése van, úgy Ön Magyarországon a Budapesti Békéltető Testülethez, mint online vitarendezési kapcsolattartó ponthoz fordulhat:

1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310.

Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10.

E-mail cím: onlinevita@bkik.hu

Fax: 06 (1) 488 21 86

Telefon: 06 (1) 488 20 33

A Budapesti Békéltető Testület tanácsadói megválaszolják a kérelem benyújtására vagy a csatolandó dokumentumokra vonatkozó kérdéseit, illetve tájékoztatást nyújtanak a platform működésével, vagy az alternatív vitarendezési fórum eljárási szabályaival kapcsolatban. Ezeken felül általános tájékoztatás is kérhető az online vitarendezési kapcsolattartó ponttól az adott országban érvényesíthető fogyasztói jogokról.

Bírósági eljárás

Ön jogosult a fogyasztói jogvitából eredő követelését végső esetben bíróság előtt, polgári peres eljárás keretében érvényesíteni a polgári perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény, valamint a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény értelmében.

  1. Adatvédelem

A Szolgáltató kizárólag olyan személyes adatokat kezel, amelyek az adott cél eléréséhez feltétlenül szükségesek.

Az adatkezelést érintő részletes információk – a webáruház honlapjáról letölthető és kinyomtatható – Adatkezelési tájékoztatóból ismerhetők meg.

  1. Szerzői jogok

A webáruház felületein elhelyezett valamennyi szöveges, képi/grafikai és műszaki/technikai tartalom, a honlap szerkezeti felépítése, forráskódja szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt állnak. A szerzői jogok és egyéb szellemi tulajdonjogok kizárólagos jogosultja a Szolgáltató. A webáruház oldalai, illetve annak bármely eleme sem egészben, sem részben nem reprodukálható semmilyen módon.

A honlap bármely elemének módosítása, terjesztése, nyilvános bemutatása, illetve más szellemi alkotásba történő beépítése és közvetítése a Szolgáltató előzetes és kifejezett hozzájárulásához kötött. A webáruház bármely tartalmának jogosulatlan felhasználása szerzői, polgári és büntetőjogi szankciókat vonhat maga után.

A webáruháznak termékei szellemi alkotásoknak minősülnek, így azok szerzői jogi, illetve egyéb jogi védelem alatt állnak. Ezért ezen termékekre csak és kizárólagosan felhasználási jogot lehet szerezni. A felhasználási jog nem kizárólagos, és csak Ön által gyakorolható. Az Ön részére adott felhasználási jog nem jogosítja Önt arra, hogy e jogot másra átruházza, illetve azt másnak átengedje.

  1. Érvénytelenség jogkövetkezményei

Részleges érvénytelenség
Amennyiben a jelen Általános Szerződési Feltételek valamely adott tartalmi része érvénytelen, úgy a Ptk. 6:114. § értelmében az érvénytelenség jogkövetkezményeit a szerződésnek csak erre az érintett részére kell alkalmazni.

Fogyasztói szerződés részbeni érvénytelenség esetén csak akkor dől meg, ha a szerződés az érvénytelen rész nélkül nem teljesíthető.

  1. Jogi háttér

Szerződést érintő főbb jogszabályok

  • évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről;
  • évi CVIII. törvény az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről;
  • évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről (Ptk.);
  • 373/2021. (VI.30.) kormányrendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti, az áruk adásvételére, valamint a digitális tartalom szolgáltatására és digitális szolgáltatások nyújtására irányuló szerződések részletes szabályairól
  • 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági igények intézésének eljárási szabályairól;
  • 45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól.

A jelen ÁSZF-ben olvasható egyes fogalmak értelmezését, precíz jogi definícióját az adott fogalmat szabályozó jogszabály mindenkor hatályos normaszövege határozza meg.

 

Budapest, 2023. július 31.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Korábbi ÁSZF-ek

A 2023. augusztus 1-jéig érvényes ÁSZF-et ide kattintva tudod letölteni.
A 2022. december 26-ig érvényes ÁSZF-et ide kattintva tudod letölteni.
A 2022. március 25-ig érvényes ÁSZF-et ide kattintva tudod letölteni.