Skip to content

Kitűztük a Plandurance zászlót a Mátrában – beszámoló az edzőtáborról

Izgatottan vártam az edzőtábort, egyrészt, mert először vehettem részt Plandurance eseményen edző gyakornokként, másrészt mert viszonylag ritkán van lehetőségem terepen futni, mert bár szeretem, a hétköznapokban nincs lehetőségem, így kényszerű aszfaltfutó vagyok. 

1. nap – aszfaltról terepre

Pénteken korán érkeztünk, de már sokan ott voltak. Gyors akklimatizálódás és öltözés után készen álltunk az első futásra. A csapatot két részre osztottuk: egy kényelmesebb, rövidebb távú futásra, és egy hosszabb, szintesebb körre. Én az utóbbi csapatba lettem beosztva utóvédként, elől pedig Lőrincz Olivér és Maráz Zsuzsi mentek. A pálya már az elején fantasztikusan szép volt, az őszi erdő azzal a sok színnel valami csodálatos! Első nap kipihenten (előtte csak 3 napot futottam a megadott 4-ből 🙂 ) nem okozott nagy gondot a szintkülönbség, futható, de technikás volt a pálya. És hát igen, a Mátra köves, ezért sok helyen nehezen futható meg tempósan. Ez mondjuk nem feltétlenül volt baj, nem verseny volt, és a fő cél pedig teljesült, miszerint mozgásban legyünk, szép helyeket lássunk, és fejlődjünk.  Miután visszaértünk a főhadiszállásra, a mozgástól kellemesen elfáradva ebédeltünk. 


Egy rövid szusszanás után nyújtásra és hengerezésre gyűltünk össze, szükségem is volt rá, nem vagyok hozzászokva a mászáshoz, így éreztem az izomzatomon, hogy olyan terhelést kapott, amit nem szokott meg a szokásos edzésmunka során. De persze épp ezért jöttem, hogy kiszakadjak az aszfalt szürkeségéből, és végre egy élettel teli környezetben futhassak. 

Délután Nagy Mariann edzőnk előadását hallgathattuk meg a biohacking témakörről, amely során rengeteg ötletet kaptunk arra vonatkozóan, hogyan tudjuk a hétköznapi életvitelünkkel segíteni a sportolói teljesítményünket. Utána Varga Szabolcs – a bringás edzőnk – mutatott rá, hogy a kerékpár miért kiváló keresztedzés a futás kiegészítéseként. 

A napnak még nem volt vége, előttünk állt az éjszakai túra. Vacsora után elindultunk Kékestetőre. Elképesztően hangulatos volt az éjjeli erdő, fantasztikus volt a sok fejlámpa fénye. A táv nem volt nagy, de komoly szint volt benne. Itt senki sem futott, túrázni jöttünk és azért, hogy a csapat együtt legyen. Egy jó órás mászás után végül felértünk Kékestetőre, ahol elkészítettük a kötelező fotókat, majd Maráz Zsuzsival mindenki egyesével (szegény, legközelebb átgondolja, akar-e Spartathlont nyerni 🙂 ).

Jóleső fáradtsággal tértünk haza, gyanítom nem kellett senkinek altatódalt énekelni.

2. nap – terepet receptre mindenkinek!

A reggeli után ismét rajtra készen álltunk, itt az előző napi tapasztalatokból kiindulva 3 csoportra osztottuk magunkat, hogy a kezdőbb futók is nekik megfelelő kihívást találjanak. Olivérék elindultak egy huszonakárhány kilométeres körre, Mariann, Horváth Reni és én pedig a középső csapattal egy 16 km-es pályán indultunk el. Meglepő módon a közepes tempójú csapat alig maradt el az előző napi keményebb tempótól, így a tervezett 3 óra helyett alig 2 óra alatt teljesítettük a távot. Ebben a körben volt aztán tényleg minden, a technikás köves utaktól a jól futható enyhe lankákon keresztül, a bokagyilkos meredek lefeléken át, a combrepesztő mászásokig. Sportolói szempontból nagyon hasznosnak tartom ezt a fajta változatos terhelést, szívem szerint minden aszfaltos futót kizavarnék terepezni keresztedzésként, mert itt az egyirányú monoton terhelést  felváltja a sokirányú, az izomzatot nagyon komolyan fejlesztő behatások sokasága. Nem beszélve a változatosságról. Én aszfalton főleg azért futok “csak” félmaratonig, mert megunom az ingerszegény környezetet, hát itt simán elmentem volna még kétszer ennyit. Minden lépés, minden perc más, és bármikor érhet meglepetés útközben. Egy szemet gyönyörködtető látkép, egy nagy figyelmet igénylő technikás rész, egy erőt próbáló mászás. A terepfutás nem csak a testnek jó, de ápolja a lelket. Beleszeretsz az erdőbe. Na, de eltérek a tárgytól.

A futás után farkaséhesen ebédeltünk, elfogyasztottuk a kötelező kávénkat Kati néninél a szálloda büféjében, majd elindítottuk a palacsinta-projektet. Moós Gergő fantasztikus taktikai érzékkel feltérképezte a helyszínt, begyűjtötte a töltelékek listáját, majd kiváló szervezési érzékkel előre megrendelte az életmentő palacsintákat, hogy mire odaérünk, el is készüljenek.  Szénhidrátraktáraink hibátlan feltöltése után fakultatív nyújtás, és némi pihenés volt terítéken. Este aztán eljött Zsuzsi várva várt Spartathlon beszámolója, aminek a végén azt hiszem mindenki kicsit beleszeretett az ultrafutásba (amíg nem kell csinálni), és könnyes szemmel hallgatta Zsuzsi érzelmekkel teli beszámolóját. Ezután Olivér Traversee Challenge beszámolójáról néztünk meg egy kisfilmet, ahol az érzelmek tovább mozdultak a terepultra felé. Gyanítom, páran már az előadás alatt megrendelték az első szett futóbotjukat is. Elképesztő tájakat és brutálisan nehéz terepet láthattunk, megismerhettük a terepfutás egy másik, a határokat a végletekig kitoló változatát. 

3. nap – a Mátra szétszed, a Mátra összerak

Eljött az utolsó nap, és picit fáradtan, de nagy lendülettel vártam az utolsó napi futást. A pálya ismét izgalmasnak ígérkezett, de egy olyan élmény is várt minket, amire nemcsak mi, hanem a Mátra Trail összes versenyzője sokáig fog emlékezni. Az utunkat ismét a Kékes felé vettük, de közbeiktattuk a verseny egyik fordítóját és egy rögtönzött szurkolói pontot állítva végighajráztuk a verseny szinte teljes mezőnyének elhaladását. Öröm volt nézni az először meglepett arcokat, hogy vajon mit keres a Spartathlon női győztese az erdő közepén, 40 terepfutóval és megható volt látni az erőre kapó futókat, akik új lendületet merítettek a szurkolásunkból. Én azt hiszem, ez a hazai terepfutás egy emlékezetes pillanata marad sokáig. 


Folytattuk utunkat Kékestetőre, egy erős mászást követően újabb csapatkép, majd Olivér fifikás útvonal választásának köszönhetően elindultunk a mezőnnyel szemben és gyakorlatilag végig szurkoltuk a teljes versenyt a futásunk alatt. Csodás helyeken, kihívásokkal teli pályán jártunk. A sok szurkolás miatt kicsit kicsúsztunk a tervezett időből, így egy rövidítéssel nekiálltunk a három nap legkomolyabb emelkedőjének, csakhogy emlékezetes maradhasson a vége. Futómozgásra már nem voltunk kapacitálhatók az utolsó pár kilométeren. Még egy utolsó üdvözlés a verseny mátraházai frissítőpontján, jól megérdemelt ebéd, és egy gyors táborzárás Olivértől. 

Alig ért véget ez a három nap, máris hiányzott. Csak az járt az agyamban, hogy még, még, még! Hogy miért is járok én tömeg futóversenyekre, ha itt az erdő, hogy miért idegeskedem azon, hogy bedugul a rajtzóna, amikor itt van a terep. A változatosság, a nyugalom, a szépség, a kihívás. Ezt adta nekem ez a tábor. Egy új szemléletet a futásról, egy új dimenziót. És a Mátrát. Mert a Mátra kemény, a Mátra szétszed, a Mátra összerak. Mert a Mátra maga a csoda. Mióta eljöttem, egy gondolat jár a fejemben: vissza.

Ez volt az idei őszi Plandurance terepfutó edzőtábor. Ha aszfalton futsz, gyere el legközelebb, és olyat kapsz, amit nem is gondoltál volna! Ha terepfutó vagy, gyere el, hisz tudod…

És ha nem bírod kivárni a következő edzőtáborunkat, gyere velünk hétvégén futni egy jót a Normafához! Az eseményt itt találod!

Dr. Molnár Attila
Dr. Molnár Attila
Tovább olvasom
"Az, hogy 25 km futás után nem fáradok el, annak az eredménye, hogy ilyen edzéstervvel futok. A szakmai megalapozottság gyakorlatban is bizonyított, meghozza a várt eredményeket. Még úgy is, hogy azt érzem lassabban futok, mint tudnék és a pulzusomat is figyelnem kell, de megvan az eredménye!"
Balogh Györgyi
Balogh Györgyi
Tovább olvasom
"A jelentkezésem után időpontot kellett foglalnom az első konzultációra. Amikor csörgött a telefon, egy nagyon kedves női hang mutatkozott be Nagy Mariann edző személyében és számomra meglepő módon kérdéseket tett fel, annak ellenére, hogy az adatlapot kitöltöttem. Megbeszéltük, hogy milyen egészségügyi problémával küzdök, a z első pillanattól kezdve megtaláltuk a közös munkához szükséges összhangot."
Bognár Gabriella
Bognár Gabriella
Tovább olvasom
"A Plandurance-el nincs helyhez kötöttség. Ő kiírja a TP-ben ,Te megcsinálod bárhol vagy is a nagy világban. Kiértékelik ha kell beszéltek róla. Aztán közösen örültök a sikernek mert az garantáltan nem marad el."
Előző
Következő

Hogyan leszel a futástól fittebb, gyorsabb, vékonyabb?

Egy korábbi posztban megpróbáltam bemutatni az alapfogalmakat, írtam arról, hogy mit is jelent a szervezetünknek, amikor elmegyünk egyet futni. Hogyan borítja fel egy futóedzés a szervezet nyugalmi helyzetét. Volt szó a szuperkompenzációról, az alul -és túledzésről, tessék belekattintani, onnan folytatjuk.
Tovább >>

Nulla vagy egy? – szókimondó poszt a célválasztás nehézségeiről 2.

Valahol ott a Tihany előtti végtelen hosszú kerékpárúton lettem biztos abban, hogy a világ csak egy összetört kép és a vonal, ami mentén összetörték az ezen a kerékpárúton húzódik éppen.1 Kiszakadtam a valóságból, nem értettem, hogyan lehet az, hogy a
Tovább >>

7 dolog, amit csak reggeli futók értenek igazán

Hajnalodik. Az ébresztőórád 4:35-kor megcsörren. Kint csend van, nyugalom és üresség. Az álmosság visszahúzna, de tudod, hogy vár az út.
Tovább >>

Lőrincz Olivér 12 tanácsa az Ultrabalaton előtt

Ha jót szeretnél futni, érdemes néhány tanácsot megfogadnod! Erőbeosztás! Vélhetően annyit vállaltál távban, amennyire fel is vagy készülve. No de milyen legyen a tempó a szakaszokon? Add össze a rád-eső szakaszok kilométereit, majd vedd ennek a felét. Az összes szakaszon
Tovább >>

Mi szeretjük a sütiket, akkor is, ha azok követnek minket! :-)
A sütik biztosítják ugyanis a weboldalunk hatékony működését, és azt is, hogy a marketingünk korszerű legyen. De ez Neked is jó. Így tudunk például megvédeni attól, hogy ne zaklassunk felesleges reklámokkal.
Éppen ezért cookie-kat ("sütiket") és más követő megoldásokat használunk,  bizonyos adatokat átadunk külső partnereknek, például Facebooknak vagy a Google-nek, ha hozzájárulsz a [Mindet elfogadom] gombra kattintással.
Ha szeretnéd, Te magad is eldöntheted az Adatvédelmi beállítások linkre kattintva, mihez járulsz hozzá, és át tudod nézni a részleteket az Adatkezelési tájékoztatónkban. Későbbiekben is változtathatsz, a bal alsó sarokban található fogaskerékre kattintva.
Most pedig arra kérünk, járulj hozzá a sütik és követőkódok használatához a [Mindet elfogadom] gomb megnyomásával!

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Szeretnénk minél személyreszabottabb élményeket és szolgáltatásokat nyújtani a weboldalunkon és azon túl is. Ezért használunk un. sütiket és követőkódokat, és ezért adunk át bizonyos adatokat külső partnereknek. Ezeknek a funkcióknak egy része, amik a rendszer üzemeltetéséhez szükséges, azonnal elindul, egy másik részét viszont Te tudod szabályozni ezen a felületen az egyes kategóriákban, amelyeknél a nevekre kattintva meg tudod nézni a részleteket. További információkat az Adatkezelési tájékoztatónkban találsz. Arra kérünk, segítsd a munkánkat, és kattints az [ÖSSZES ENGEDÉLYEZÉSE] gombra!

A weboldal rendszerének működéséhez szükség van különböző beépülő modulokra és megoldásokra. Ezekhez tartozó sütiazonosítók találhatók itt.

wordpress_gdpr_allowed_services Szolgáltató: plandurance.hu Harmadik fél: - Célja: Cookie-banner hozzájárulásainak kezelése. Elavul: 6 hónap Típus: HTTP süti wordpress_gdpr_cookies_allowed Szolgáltató: plandurance.hu Harmadik fél: - Célja: Cookie-banner hozzájárulásainak kezelése. Elavul: 6 hónap Típus: HTTP süti wordpress_gdpr_cookies_declined Szolgáltató: plandurance.hu Harmadik fél: - Célja: Cookie-banner hozzájárulásainak kezelése. Elavul: 6 hónap Típus: HTTP süti

Összes tiltása
Összes engedélyezése