Legyen az edzés az ünnepek alatt is igazi kikapcsolódás!

A karácsonyi vásárlások és tennivalók zűrzavara, rokonokhoz való utazások, továbbá önmagában a nyugodtabb ünnepi hangulat vágya mind csökkentheti motivációnkat az edzések elvégzésére. Egyesek számára a testmozgás az ünnepi szezon alapvető része, másoknak azonban már a gondolatától is megemelkedik a nyugalmi pulzusértékük.

Nemcsak a fenti két csoport létezik, van a futóknak azon szegmense is, akik szívesen futnának az ünnepek alatt is, de nem fér bele az idejükbe, vagy éppen a család vetne rájuk rosszalló pillantást, ha mégis kimennének kicsit mozogni.

Te melyik csoportba tartozol?

Fentiek közül valamelyikben magadra ismertél? Mennyire természetes, hogy elmész az ünnepek alatt futni? Van esetleg már ünnepekre vonatkozó rutinod? A családod hogyan fogadja, hogy kimész futni? Mennyire stresszel téged, ha nem jutsz ki? Érzel-e bűntudatot, ha kimarad 3 nap edzés nélkül az ünnepek miatt? Különben is, mennyit kell edzeni az ünnepek alatt?

Ebben a cikkemben szeretnélek bátorítani arra, hogy lelkiismeret-furdalás nélkül eddzél az ünnepek alatt vagy éppen ennek az ellenkezőjére. A választás attól függ, hogy a jelenlegi helyzetedben mire van inkább szükséged.

Vége a munkának idénre? Irány a külvilág!

Ha azon szerencsések közé tartozol, akik olyan munkabeosztással dolgoznak, hogy a karácsonyi ünnepeket szilveszterig megtoldva fellélegezhetnek a munka alól, akkor számodra ez az időszak remek lehetőséget nyújt arra, hogy kimozdulj otthonról. Irány a természet, ahol csend és nyugalom vár! Az erdő az atmoszférájával segít végiggondolni az elmúlt egy évet, rendszerezni a gondolatokat vagy egyszerűen csak élvezni a semmittevést úgymond. Ha még nem számítasz rutinosnak terepen, az ünnepi időszak és az év végi szabadságok során itt az idő, hogy gyakorolj!

Amíg a többiek emésztik az ünnepi fogásokat, te elszökhetsz egy kis feltöltődésre. Az is egy alternatív megoldás lehet, hogy családi programként együtt mentek ki a szabadba, lesétálni az ünnepi menüsor okozta teltségérzetet.

Amennyiben ünnepnapokon sem tartasz pihenőt, és elvégzed a szokásos edzéseid, úgy javaslom, hogy válaszd a kora reggeli időpontot, pláne, ha otthonról indulsz útnak aszfalton. Az utcák általában még üresek általában ilyenkor, valahogy az egész olyan hangulatos! Edzésről visszatérve élvezheted az ünnepi reggelit szeretteid körében, így már nyugodtan a pihenésnek és a családnak szentelheted a napod hátralévő részét. Varázslatos élménnyel lehetsz ezáltal gazdagabb!

Pihenésre van szükséged? Akkor pihenj!

Egész éves rohanás után elképzelhető, hogy az amúgy már hétköznapi teendők közé beillesztett futóedzések puszta gondolatától is stresszesnek érzed magad. Lehetséges, hogy számodra egy rövid, mozgásmentes szünet jelentheti a feltöltődést. Néhány nap kihagyás nem jelent problémát az edzéseidben. Ne legyen emiatt bűntudatod!

Beszélj az edződdel! Nagyszerű alkalom arra, hogy megvitassátok az elmúlt hetek edzéseit és érzéseid. Légy őszinte magaddal és az edződdel is! Mennyi időd van edzeni az ünnepek alatt? Legjobb edzés az, ami belefér az idődbe, passzol a családi összejövetelekkel, így kivitelezhető. Gondold végig, mire van jelenleg a legjobban szükséged és eszerint dönts!

A legfontosabb, hogy akkor menj edzeni, ha valóban jól esne az a fajta feltöltődés, amit a futástól kapsz, viszont akkor se érezd magad frusztráltnak, hogy ha néhány napra inkább az édes semmittevést választod a sport helyett. Nem ezen a pár napon múlik a jövő évi célidőd egyik versenyeden sem!

FEJLŐDNI ÖRÖM

Edzéstervek pont neked

A Plandurance egy futókkal, állóképességi sportolókkal dolgozó szakmai műhely, ahol Lőrincz Olivér 7x Spartathlon győztes és világbajnok mesteredző szakmai vezetésével tudunk segíteni az életmódváltásban és az egészség megőrzésében. Célunk partnernek lenni egy egészségesebb társadalom kialakításában és hogy megmutatni neked is: Fejlődni öröm!

Mi szeretjük a sütiket, akkor is, ha azok követnek minket! :-)
A sütik biztosítják ugyanis a weboldalunk hatékony működését, és azt is, hogy a marketingünk korszerű legyen. De ez Neked is jó. Így tudunk például megvédeni attól, hogy ne zaklassunk felesleges reklámokkal.
Éppen ezért cookie-kat ("sütiket") és más követő megoldásokat használunk,  bizonyos adatokat átadunk külső partnereknek, például Facebooknak vagy a Google-nek, ha hozzájárulsz a [Mindet elfogadom] gombra kattintással.
Ha szeretnéd, Te magad is eldöntheted az Adatvédelmi beállítások linkre kattintva, mihez járulsz hozzá, és át tudod nézni a részleteket az Adatkezelési tájékoztatónkban. Későbbiekben is változtathatsz, a bal alsó sarokban található fogaskerékre kattintva.
Most pedig arra kérünk, járulj hozzá a sütik és követőkódok használatához a [Mindet elfogadom] gomb megnyomásával!

Adatvédelmi beállítások elmentve!
Adatvédelmi beállítások

Szeretnénk minél személyreszabottabb élményeket és szolgáltatásokat nyújtani a weboldalunkon és azon túl is. Ezért használunk un. sütiket és követőkódokat, és ezért adunk át bizonyos adatokat külső partnereknek. Ezeknek a funkcióknak egy része, amik a rendszer üzemeltetéséhez szükséges, azonnal elindul, egy másik részét viszont Te tudod szabályozni ezen a felületen az egyes kategóriákban, amelyeknél a nevekre kattintva meg tudod nézni a részleteket. További információkat az Adatkezelési tájékoztatónkban találsz. Arra kérünk, segítsd a munkánkat, és kattints az [ÖSSZES ENGEDÉLYEZÉSE] gombra!

A weboldal rendszerének működéséhez szükség van különböző beépülő modulokra és megoldásokra. Ezekhez tartozó sütiazonosítók találhatók itt.

wordpress_gdpr_allowed_services Szolgáltató: plandurance.hu Harmadik fél: - Célja: Cookie-banner hozzájárulásainak kezelése. Elavul: 6 hónap Típus: HTTP süti wordpress_gdpr_cookies_allowed Szolgáltató: plandurance.hu Harmadik fél: - Célja: Cookie-banner hozzájárulásainak kezelése. Elavul: 6 hónap Típus: HTTP süti wordpress_gdpr_cookies_declined Szolgáltató: plandurance.hu Harmadik fél: - Célja: Cookie-banner hozzájárulásainak kezelése. Elavul: 6 hónap Típus: HTTP süti

Összes tiltása
Összes engedélyezése