Skip to content

Legyen az edzés az ünnepek alatt is igazi kikapcsolódás!

A karácsonyi vásárlások és tennivalók zűrzavara, rokonokhoz való utazások, továbbá önmagában a nyugodtabb ünnepi hangulat vágya mind csökkentheti motivációnkat az edzések elvégzésére. Egyesek számára a testmozgás az ünnepi szezon alapvető része, másoknak azonban már a gondolatától is megemelkedik a nyugalmi pulzusértékük.

Nemcsak a fenti két csoport létezik, van a futóknak azon szegmense is, akik szívesen futnának az ünnepek alatt is, de nem fér bele az idejükbe, vagy éppen a család vetne rájuk rosszalló pillantást, ha mégis kimennének kicsit mozogni.

Te melyik csoportba tartozol?

Fentiek közül valamelyikben magadra ismertél? Mennyire természetes, hogy elmész az ünnepek alatt futni? Van esetleg már ünnepekre vonatkozó rutinod? A családod hogyan fogadja, hogy kimész futni? Mennyire stresszel téged, ha nem jutsz ki? Érzel-e bűntudatot, ha kimarad 3 nap edzés nélkül az ünnepek miatt? Különben is, mennyit kell edzeni az ünnepek alatt?

Ebben a cikkemben szeretnélek bátorítani arra, hogy lelkiismeret-furdalás nélkül eddzél az ünnepek alatt vagy éppen ennek az ellenkezőjére. A választás attól függ, hogy a jelenlegi helyzetedben mire van inkább szükséged.

Vége a munkának idénre? Irány a külvilág!

Ha azon szerencsések közé tartozol, akik olyan munkabeosztással dolgoznak, hogy a karácsonyi ünnepeket szilveszterig megtoldva fellélegezhetnek a munka alól, akkor számodra ez az időszak remek lehetőséget nyújt arra, hogy kimozdulj otthonról. Irány a természet, ahol csend és nyugalom vár! Az erdő az atmoszférájával segít végiggondolni az elmúlt egy évet, rendszerezni a gondolatokat vagy egyszerűen csak élvezni a semmittevést úgymond. Ha még nem számítasz rutinosnak terepen, az ünnepi időszak és az év végi szabadságok során itt az idő, hogy gyakorolj!

Amíg a többiek emésztik az ünnepi fogásokat, te elszökhetsz egy kis feltöltődésre. Az is egy alternatív megoldás lehet, hogy családi programként együtt mentek ki a szabadba, lesétálni az ünnepi menüsor okozta teltségérzetet.

Amennyiben ünnepnapokon sem tartasz pihenőt, és elvégzed a szokásos edzéseid, úgy javaslom, hogy válaszd a kora reggeli időpontot, pláne, ha otthonról indulsz útnak aszfalton. Az utcák általában még üresek általában ilyenkor, valahogy az egész olyan hangulatos! Edzésről visszatérve élvezheted az ünnepi reggelit szeretteid körében, így már nyugodtan a pihenésnek és a családnak szentelheted a napod hátralévő részét. Varázslatos élménnyel lehetsz ezáltal gazdagabb!

Pihenésre van szükséged? Akkor pihenj!

Egész éves rohanás után elképzelhető, hogy az amúgy már hétköznapi teendők közé beillesztett futóedzések puszta gondolatától is stresszesnek érzed magad. Lehetséges, hogy számodra egy rövid, mozgásmentes szünet jelentheti a feltöltődést. Néhány nap kihagyás nem jelent problémát az edzéseidben. Ne legyen emiatt bűntudatod!

Beszélj az edződdel! Nagyszerű alkalom arra, hogy megvitassátok az elmúlt hetek edzéseit és érzéseid. Légy őszinte magaddal és az edződdel is! Mennyi időd van edzeni az ünnepek alatt? Legjobb edzés az, ami belefér az idődbe, passzol a családi összejövetelekkel, így kivitelezhető. Gondold végig, mire van jelenleg a legjobban szükséged és eszerint dönts!

A legfontosabb, hogy akkor menj edzeni, ha valóban jól esne az a fajta feltöltődés, amit a futástól kapsz, viszont akkor se érezd magad frusztráltnak, hogy ha néhány napra inkább az édes semmittevést választod a sport helyett. Nem ezen a pár napon múlik a jövő évi célidőd egyik versenyeden sem!







Dr. Molnár Attila
Dr. Molnár Attila
Tovább olvasom
"Az, hogy 25 km futás után nem fáradok el, annak az eredménye, hogy ilyen edzéstervvel futok. A szakmai megalapozottság gyakorlatban is bizonyított, meghozza a várt eredményeket. Még úgy is, hogy azt érzem lassabban futok, mint tudnék és a pulzusomat is figyelnem kell, de megvan az eredménye!"
Balogh Györgyi
Balogh Györgyi
Tovább olvasom
"A jelentkezésem után időpontot kellett foglalnom az első konzultációra. Amikor csörgött a telefon, egy nagyon kedves női hang mutatkozott be Nagy Mariann edző személyében és számomra meglepő módon kérdéseket tett fel, annak ellenére, hogy az adatlapot kitöltöttem. Megbeszéltük, hogy milyen egészségügyi problémával küzdök, a z első pillanattól kezdve megtaláltuk a közös munkához szükséges összhangot."
Bognár Gabriella
Bognár Gabriella
Tovább olvasom
"A Plandurance-el nincs helyhez kötöttség. Ő kiírja a TP-ben ,Te megcsinálod bárhol vagy is a nagy világban. Kiértékelik ha kell beszéltek róla. Aztán közösen örültök a sikernek mert az garantáltan nem marad el."
Előző
Következő

Szókimondó poszt a célválasztás nehézségeiről

Jöttek a kommentek, hogy magas volt ez a labdicsek és keményre is volt fújva, sokáig szállt a háló környékén, így könnyű volt lecsapni, hogy beszéljek már kicsit arról, hogy hogyan szaladtam neki nagyeszemmel és nem sokkal kisebb arcommal ennek a
Tovább >>

5 kérdés az iramfutásról

Iramfutó voltam vasárnap a Vivicittá félmaraton távján 2:15-ös célidőre, de mi is ez az egész? Mi a franc az az iramfutás? Az van, hogy nemzetközileg is jól bevált hagyomány, hogy a nagyobb versenyek népszerű távjain iramfutók segítik a futókat a céljaik elérésében.
Tovább >>

Giro d’Italia: egy újabb nehéz hét

A Giro második hete nem telt eseménytelenül. Főleg az októberi időjárás okozott nagy zavarokat a mezőnyben. Nagy tempó, dombos szakaszok, hűvös idő, folyamatosan változó időjárás jellemezte a hetet.
Tovább >>

Legyen az idei ősz az eddigi legjobb futószezonod

Törölték a tavaszi célversenyet? Elárulom, nekem is. És el vagy keseredve? Képzeld, én egyáltalán nem! Hogy miért nem? Mert ebben is a lehetőséget látom. Tudod ezeket a versenyeket megrendezik ám, még az idén későbbi időpontban, vagy jövőre. Ne gondold, hogy
Tovább >>