Loading...
Skip to content

Hogyan teljesítsd a tesztfutást?

Help videók

A tesztfutást csak egészséges állapotban van értelme végrehajtani. Értelemszerűen eldugult orral nem lesz releváns az érték.

Csatáry Kristóf

Csatáry Kristóf

Futóedző

Bemelegítés:
Az elején végezz 15 perc bemelegítő futást, amiben könnyű intenzitásról lendületes tempóig jutsz el. Ezt követően végezz 2 perc nagyon laza kocogást, majd indíthatod a fő részt.

Fő rész:
30 percen keresztül fuss ahogy bírsz, az időtartamnak megfelelő maximális erőbedobással. Pulzuskorlát nincs, törekedj az egyenletes tempóra. Mintha egy 5-10 km -es versenyen indulnál. Mindezt síkon, forgalomtól mentes helyen. Terep is lehet, ami nem hullámzik.

Levezetés:
A fél órás fő rész után végezz 5 perc laza levezető kocogást. Amennyiben ezen a napon nem tudnád valami miatt kivitelezni a tesztet, vagy fáradt vagy, bármelyik nap elvégezheted a héten.Ebből a tesztből tudom tovább finomítani az edzészónáid. Ha nincs teszteredmény, nem tudom még inkább egyénre szabni a felkészülésed.

Az ábrán egy helyesen kivitelezett tesztfutás pulzusgörbéje látszik:
Nagyon szépen megfigyelhető a 15 perces bemelegítés, majd a 2 perces kocogás, amiből a sportoló felveszi az egyenletes, de lehetőség szerint legoptimálisabb versenytempóját, majd a 30 perces főrész végén (a teljes edzésidő ilyenkor 47 perc környéke) a levezetés:.