Skip to content

5 tényező, ami az egyéni rekordodhoz szükséges

Ha nem vigyázunk, lassan itt az ősz, ami várhatóan majd egy októberi hétköznapra fog esni, hogy aztán átadja a helyét a télnek. Lassan kezdhetünk megbarátkozni a gondolattal, hogy ez a nyár is elment, helló nyaralás, helló iskolaszezon, helló futórekordok.
A nyári hőség könyörtelenül kihat a teljesítményünkre, én sajnos az egyéni sportolóimnál már ott tartok, hogy a nyári versenyek nem lehetnek a közösen megtervezett szezonunk fő céljai. Egészen egyszerűen nem tudjuk lemérni az elvégzett munkát egy 40 fokban tartott futóversenyen. De végre itt az őszi-téli szezon, elő lehet venni a vérszomjas és eltökélt rekordfutó tekintetet. Nézzük, mi kell ahhoz, hogy rekordot fuss:

1. Legyen jó edzésterved!

Ez az összetevő akkor tud megvalósulni, ha a fejlődésedhez vezető, egyéni adottságaidra jellemző edzésterv alapján készülsz. Lehet a netről levadászni ingyenes, mindenkinek íródott edzésterveket. Nem lesz fasza. Meg lehet találni nagy futók, legendák felkészülési terveit. Szintén kapufa. Ha az edzésterv nem neked szól, nem a te szervezeti adottságaidra íródott, ha nem veszi figyelembe a jelenlegi állapotodat, akkor hosszú percek maradhatnak benned a fő versenyeden.

2. Becsülettel csináld meg a munkát!

Az egyéni és akadémiai sportolóink adataiból egyértelműen látjuk, hogy nagyságrendekkel jobban fejlődnek azok a sportolóink, akiknek minden_áldott_edzése_zöld az edzésnaplóban. Igen, jól olvastad. Az van, hogy minden egyes edzést megcsinálnak, akkor, amikor kérjük, úgy, ahogyan kérjük. A mi programunk annyira erős, hogy még 90%-os teljesítés esetén is garanciát vállalunk a fejlődésre, de ha megcsinálsz minden edzést, akkor magabiztosan állhatsz majd a rajtban!

3. Válassz főversenyt az ősztől kora tavaszig tartó időszakból

Nem ragozom, erről beszéltem az első bekezdésben. A szakirodalom tök egyszerűen fogalmaz. A rekordok télen születnek. Pont. Ha többet akarsz erről olvasni, akkor ne hagyd magad feltartani és nyisd meg Olivér írását arról, hogy hogyan tudsz felkészülni a melegre, vagy tudj meg többet főellenségünkről, a dehitratációról!

4. A kanyar kinyír

Ha rekordot akarsz futni, akkor lehetőség szerint olyan pályát válassz, ami nem tekereg, nincs tele kanyarokkal. Jók a visszafordítók, hogy végre szembe futhatsz a barátaiddal, de minden egyes kanyar kizökkent a tempódból. Szükség van rájuk, de rekordszempontból nem szeretjük a kanyarokat, visszafordítókat.

5. Nem csak a kanyar, a szint is

Szintes pályán nem futunk PB-t. Ebből a szempontból sajnos nem túl jók a pesti versenyek. A hidakra és rakpartokra való fel és lefutáskor sok alattomos emelkedőt mászunk meg, amit lehet, hogy észre sem veszel az elején, de a pulzusod igen. Így megy ez.

+1 Ajánlásunk: Siófoki K&H félmaraton: a PB mágnes

A következő nagy lehetőség most ősszel a 15. K&H mozdulj! Balaton maraton és félmaraton. Ezt a pályát mi, illetve a futóink is tesztelték már és sokunknak kötődik ehhez a pályához egyéni rekordja. Jó, Olivérnek nem.

Pályarajz: nem tök egyenes, de nincsenek benne túl éles kanyarok, szép vonalvezetésű a pálya, illetve a fővárosi rendezésű versenyekhez képest kisebb tömeg fog akadályozni az előre haladásban. Persze van az a párszáz méteres szakasz a parton, de csak hogy érezd a Balaton közelségét.
Szintkülönbség: lejteni nem lejt, de aránylag sík.
Hőmérséklet: novemberben már jó idő van. A szervezeted nem a meleg és a dehidratáltság ellen fog küzdeni, hanem erős állóképességi gépezetként támogatja majd a célod. A szélhűtés megoldja majd a szervezeted ideális hőfokon tartását. Így minden energiáddal azon lehetsz, hogy minél gyorsabban fusd le a kiválasztott távot.

Fontos: hétfőn indulnak a 12 hetes felkészítőprogramjaink a K&H mozdulj! Balaton maraton és félmaraton távjaira. Készülj velünk és mutasd meg, hogy mire vagy képes közel optimális körülmények között! Szóval kattints itt a cikk alatti gombra és gyere velünk!







Dr. Molnár Attila
Dr. Molnár Attila
Tovább olvasom
"Az, hogy 25 km futás után nem fáradok el, annak az eredménye, hogy ilyen edzéstervvel futok. A szakmai megalapozottság gyakorlatban is bizonyított, meghozza a várt eredményeket. Még úgy is, hogy azt érzem lassabban futok, mint tudnék és a pulzusomat is figyelnem kell, de megvan az eredménye!"
Balogh Györgyi
Balogh Györgyi
Tovább olvasom
"A jelentkezésem után időpontot kellett foglalnom az első konzultációra. Amikor csörgött a telefon, egy nagyon kedves női hang mutatkozott be Nagy Mariann edző személyében és számomra meglepő módon kérdéseket tett fel, annak ellenére, hogy az adatlapot kitöltöttem. Megbeszéltük, hogy milyen egészségügyi problémával küzdök, a z első pillanattól kezdve megtaláltuk a közös munkához szükséges összhangot."
Bognár Gabriella
Bognár Gabriella
Tovább olvasom
"A Plandurance-el nincs helyhez kötöttség. Ő kiírja a TP-ben ,Te megcsinálod bárhol vagy is a nagy világban. Kiértékelik ha kell beszéltek róla. Aztán közösen örültök a sikernek mert az garantáltan nem marad el."
Előző
Következő

Zwift, görgőzz játszva és játssz görgőzve

Nagy az Isten állatkertje és alacsony a kerítés, gondolhatja bárki, aki tegnap este benézett a festői környezetben, de légifolyosók veszélyes közelségébe épített otthonunk ablakán. Tegnap ugyanis felültem a konyha kellős közepére telepített kerékpáromra és tekertem egy nagyot, hogy is mondjam
Tovább >>

Karanténra számítasz? Futópad és görgőmustra!

A következő cikkben szeretnék segítséget nyújtani neked az otthoni sporteszközök kiválasztásában.
Tovább >>

Így készítsd fel a szervezeted, ha várhatóan nagy melegben lesz a versenyed

Brutális kint a meleg, és van, amikor ilyen időben még teljesítményt is elvárunk a szervezettől. Nyári edzés, verseny, izzadunk, szétdurran a fejünk. Tudunk, lehet ezen javítani valamennyire praktikákkal? Most arról nem szeretnék sokat írni, hogy fogyasszunk folyadékot futás közben, illetve
Tovább >>

Mese az eléhezésről, és arról, ami nem az. Avagy, hogyan egyél futás előtt?

Futóként sokáig küzdöttem az edzés előtti és utáni étkezés beállításával. Az én gyomrom különösen érzékeny mindenféle stresszre, és sokat szenvedtem a futások közben. Minden edzés előtt dilemmában voltam. Ezer helyről hallottam a mondatot, ha nem kapok be valamit futás előtt,
Tovább >>