Skip to content

Így öltözz a téli futásokra!

Macinaci, pufimellény, pehelykabát, kötött sapka és síkesztyű. Igen, szeretjük ezeket a ruhadarabokat is, csak nem futáshoz. Pláne nem a téli futásokhoz, még akkor sem, amikor mínuszban mérjük a Celsius fokokat.

Brutál nagy dolog, ha felkelsz a fotelből, és félbehagyva kedvenc sorozatod és a mikrós popcornt, sportcipőbe bújsz, majd kilépsz az ajtón, és veszel egy mély levegőt. Majd elindulsz futni. Egyik láb a másik után, bal, jobb, bal, jobb, s közben arra gondolsz, vajon vissza fordulj-e? Vagy inkább menj tovább? S te ez utóbbi mellett döntesz. Tovább mész, pedig a szíved inkább húzna vissza a fotelba, de az agyadba már ott motoszkál egy kis darázs, ami becsípődött, és elültette a futás kósza gondolatát. S láss csodát, megindulsz, megtetted az első futólépéseid. Te már futó vagy! Igen, az vagy. 

Brutal nagy dolog az is, ha mindez januárban, aż év leghidegebb napjainak egyikén történik. Kinyitod a ruhásszekrényt, kikapod azt a kopott, szürke mackónadrágot, amit takarításhoz se szoktál már felvenni, belebújsz egy meleg pulcsiba, és egy kapucnis dzsekit is a derekadra kötsz a biztonság kedvéért. Sapka, sál, kesztyű, ahogy a nagymama megtanította elsőben, majd megkeresed azt a régi kutyasétáltatós edzőcipőt, amibe 3 éve eljártál néha kondizni. És elindulsz futni. Brutál nagy dolog. De!

Annak érdekében, hogy a futás és a közted lévő kapcsolat hosszútávon is működjön, hidd el, sokat tehetsz magatokért, ha már az első lépések megtételekor is igazi futónak öltözöl. Azaz, futós, technikai ruházatban kelsz útra. Egyrészt azért, mert sokkal kényelmesebb lesz, másrészt azért, mert te is jobban fogod ezáltal érezni magad. Így pedig garantáltan hosszútávú kapcsolatot köthetsz a futással. 

S hogy miként is célszerű télen egy futónak felöltözni, azt most a videómból megtudhatod!







Dr. Molnár Attila
Dr. Molnár Attila
Tovább olvasom
"Az, hogy 25 km futás után nem fáradok el, annak az eredménye, hogy ilyen edzéstervvel futok. A szakmai megalapozottság gyakorlatban is bizonyított, meghozza a várt eredményeket. Még úgy is, hogy azt érzem lassabban futok, mint tudnék és a pulzusomat is figyelnem kell, de megvan az eredménye!"
Balogh Györgyi
Balogh Györgyi
Tovább olvasom
"A jelentkezésem után időpontot kellett foglalnom az első konzultációra. Amikor csörgött a telefon, egy nagyon kedves női hang mutatkozott be Nagy Mariann edző személyében és számomra meglepő módon kérdéseket tett fel, annak ellenére, hogy az adatlapot kitöltöttem. Megbeszéltük, hogy milyen egészségügyi problémával küzdök, a z első pillanattól kezdve megtaláltuk a közös munkához szükséges összhangot."
Bognár Gabriella
Bognár Gabriella
Tovább olvasom
"A Plandurance-el nincs helyhez kötöttség. Ő kiírja a TP-ben ,Te megcsinálod bárhol vagy is a nagy világban. Kiértékelik ha kell beszéltek róla. Aztán közösen örültök a sikernek mert az garantáltan nem marad el."
Előző
Következő

Így nyertem meg majdnem az UTH-t!

Köztudott, hogy a 112 km hosszú Ultra Trail Hungary, Magyarország legnívósabb terepultrája. Aki számít, rendszerint elindul és megpróbálja megmutatni országnak-világnak, hogy mennyire jól felkészült, nagyszerű futó. Így is van ez rendjén, a versenyeket ezért rendezik. Pontosabban ezért is. Tizennégy éve
Tovább >>

Most kezded újra a futást? Akkor jól figyelj!

Bármennyire is próbáljuk megelőzni vagy elkerülni, mindenkit utolér a futók mumusa, a kényszerpihenő. Minden futó előbb-utóbb kénytelen hosszabb-rövidebb szünetet tartani. Lehet szó egy rossz mozdulatról, egy nem megfelelő méretű cipőről, egy elhasználódott cipőről, balesetről vagy túlterhelésről.
Tovább >>

Aszfaltról terepre? Ezekre figyelj!

Engedd meg, hogy tapasztalatommal adjak egy kis segítséget, hogy nagyjából mit kell tudnod, mielőtt az aszfalt világából belevágsz a terepfutásba: A terep csúszós lehet. Sőt, lehet, fenékre is huppansz. Ennek oka sokkal nagyobb részt vagy te magad, a tapasztalatlanságod, mint
Tovább >>

Miért fontos nemcsak fizikailag pihenni, hanem lelkileg is?

Kezdőként, de akár haladóként is elkövethetjük azt a hibát, hogy úgy gondolkozunk, minél többet edzünk, annál jobbak leszünk. Ez azonban sokkal inkább a kifáradáshoz vezet, mintsem a teljesítmény növekedéshez. Pihenés alatt épül be az a rengeteg befektetett munka, amit magunkért
Tovább >>