Skip to content

#Formábajövök – első hét

Megint több mint 7 órát bringáztam a héten, kilométerben csak 140km jött össze, de ez kicsit csalóka, mert a hülye időjárás, meg a családi logisztika két alkalommal kényszerített görgőre a héten. A Strava adatok nem hazudnak, persze, ahogy a testsúlynál is kicsit összetettebb a kép annál, mint hogy csak a kilókat figyeljük, az edzéseknél sem csak az idő, meg a hossz, ami jellemzi, hanem kedvenc barátunk, az intenzitás is. A pénteki görgős edzésemet meg leginkább nem kívánom senkinek.

A pénteki görgő után be is zuhant a testsúlyom 90 kg közelébe, de egész szombaton olyan voltam, mint a mosott szár, szír, vagy a harmadik. Szombatra így maradt a feltöltődés meg egy könnyű családi bringázás, éppen elég volt az Misi fiam plusz 15 kilójával, megmászni a kategorizálatlan óhegyi emelkedőt (8m szintkülönbséggel).

Függöny

Addig azért sikeresen eljutottunk Judittal, hogy nagyrészt beállítgattam a MyFitnessPal fiókomat, felosztottuk a napi bevitelt az étkezések között és felosztottuk az adott étkezésre jutó szénhidrát, fehérje, zsír nagyon nem egyenlő szárú háromszög oldalainak hosszát.

Kell még ezt finomhangolni, most alapvetően adatgyüjtés és értelmezés van, bár, hogy őszinte legyek, ezzel a rohadék kajanaplózással embert lehetne kínozni. Kb. az első két napom van szépen benaplózva, de a magam részéről hamarabb szedem le a lakás összes függönyét, mosom ki és teszem vissza, minthogy bepötyögjek minden rohadék lightsajtról minden adatot. Van egy tippem, hogy a szabadidősportok népszerűségében is aránylag nagy szerepet játszik, hogy a mai órákkal, telefonokkal és pántokkal automatikus az adatok rögzítése.

Alapvetően nekem most ez a vállalás és ez a transzparencia kellett ahhoz, hogy továbblökjem a folyamatot. Éppen, mint a futásban, sokatoknál én is más döntéseket hozok, ha tudom, hogy egy szakember figyel rám és az idejét nekem szenteli. Judittal is így van, aránylag szoros köztünk a kapcsolat, már addig is eljutottam, hogy felmerült bennem, hogy a rendelt főételek mellé a kisétkezésekre azért nekidurálom magam valamelyik receptjének. 

Persze mindeközben azért próbálok leszámolni a rossz szokásokkal is és felvenni helyettük jókat. Az egyik rossz szokás, hogy az aránylag felesleges, csak „cigiszünetként”, munkahelyi kizökkenésként használt kávézást sikerült teázásra cserélnem, a másik, hogy erőnek erejével próbálom magam rávenni a főételek mellé történő zöldségek, rostok bevitelére. Persze Judit tanácsára ezt is csak fokozatosan teszem.

A héten 1.1kg-mal mutat kevesebbet a mérleg, mint egy hete, de ahogy fentebb írtam, nem csak a kilók számítanak, van még tere a fejlődésemnek a testösszetételben, törzsizomzat- és tartásjavításban is, de erről majd még a későbbiekben írok.

Nektek hogy megy?

Tessék elindulni és elindítani a folyamatot az alábbi kalkulátor kitöltésével! 

Energiaszükséglet-kalkulátor:


Hány órát töltesz a napodból...
Dr. Molnár Attila
Dr. Molnár Attila
Tovább olvasom
"Az, hogy 25 km futás után nem fáradok el, annak az eredménye, hogy ilyen edzéstervvel futok. A szakmai megalapozottság gyakorlatban is bizonyított, meghozza a várt eredményeket. Még úgy is, hogy azt érzem lassabban futok, mint tudnék és a pulzusomat is figyelnem kell, de megvan az eredménye!"
Balogh Györgyi
Balogh Györgyi
Tovább olvasom
"A jelentkezésem után időpontot kellett foglalnom az első konzultációra. Amikor csörgött a telefon, egy nagyon kedves női hang mutatkozott be Nagy Mariann edző személyében és számomra meglepő módon kérdéseket tett fel, annak ellenére, hogy az adatlapot kitöltöttem. Megbeszéltük, hogy milyen egészségügyi problémával küzdök, a z első pillanattól kezdve megtaláltuk a közös munkához szükséges összhangot."
Bognár Gabriella
Bognár Gabriella
Tovább olvasom
"A Plandurance-el nincs helyhez kötöttség. Ő kiírja a TP-ben ,Te megcsinálod bárhol vagy is a nagy világban. Kiértékelik ha kell beszéltek róla. Aztán közösen örültök a sikernek mert az garantáltan nem marad el."
Előző
Következő

Szókimondó poszt a célválasztás nehézségeiről

Jöttek a kommentek, hogy magas volt ez a labdicsek és keményre is volt fújva, sokáig szállt a háló környékén, így könnyű volt lecsapni, hogy beszéljek már kicsit arról, hogy hogyan szaladtam neki nagyeszemmel és nem sokkal kisebb arcommal ennek a
Tovább >>

Aludd magad fittre!

Régóta kutatott terület az alvás minősége, mennyisége, valamint az elhízás kockázata közti kapcsolat. Az eddigi kutatások alapján pedig ki is jelenthető az összefüggés, miszerint a nem megfelelő alvás bizony hatással van a plusz kilók lerakódására.
Tovább >>

11 tipp, hogy az újévi fogadalom ne csak átmeneti látogatója legyen az életednek

Tegyük a kezünket őszintén a szívünkre, és gondoljunk kicsit vissza, hogy eddigi életünk során mik voltak azok a nagy lelkesedéssel, hangosan, szilveszter mámoros éjszakáján kimondott újévi fogadalmaink, amelyeket még február első napján is betartottunk? Vajon miért fulladunk kudarcba az újévi fogadalmakkal nagy százalékban? Miért van egy január 1-től megfogadott dolognak misztikus jelentősége az életünkben? És mit tegyünk annak érdekében, hogy ne csak az év első heteire szóljanak fogadkozásaink?
Tovább >>

Keep it fun!

A hosszútávfutás kemény dolog, kemény embereknek. Felrémlik a kép, ahol viccesen a földön nyafogva hempergő focistával hozzák kontrasztba a kemény ultrafutót, hogy „na igen, az egyik színész, a másik kemény sportoló”. Persze van igazság a képben, hisz a játékban a
Tovább >>