Skip to content

Neked mi a miérted? 

Írtam pár hete egy posztot a motivációról, arról, hogy hogyan lehet kicsit becsapni az agyunkat, milyen tippek és trükkök vannak a tarsolyomban, amikkel egy rövid motivációs hullámvölgyet ki tudok bekkelni.

Aki esetleg figyel az Instagramon, vagy követ a Stravan, az láthatja, hogy az egyszemélyes #RELOADK mozgalmam soha nem látott erővel zakatol. Igaz, hogy egy makacs sérülés miatt most kerékpáron, heti 8-10 órát edzem és már elértem a legkisebb súlyomat. Megint egy remek alkalom, hogy elővegyem a kis fiókos szekrényemből a tükröt és kicsit belenézzek, hogy ok, de mi a francért is csinálom. Mi motivál, amikor elmegyünk a családdal egy 4 napos mini kirándulásra Pécsre és én minden áldott reggel felkelek hogy bringázzak egy nagyot mielőtt a család felébred. 

Arra gondoltam, hogy ha összeszedem az én miértjeimet, azzal esetleg segíthetek neked is összeszedni/megtalálni a sajátodat!

Testsúlykontroll

Tök fura, mert megint az van, mint 10 éve, hogy valójában a súlyvesztés csak mellékterméke annak, hogy mozgok. Nem feltétlen ez a fő mozgatórugóm, hogy egyre vékonyabb és vékonyabb legyek.

Nem akarok hazudni, nyilván jól esik, amikor a feleségem rám néz és azt mondja, hogy kurva jól nézek ki. Tudom, hogy a legtöbb szabadidő sportolót ez indítja el, de bízom abban, hogy az indítás után már valami más is átveszi a motiváció szerepét.

Magabiztosság

Tegnap ilyenkor éppen felfelé tekertem a pécsi TV torony felé. Ez egy olyan pálya, olyan track, amit tudom, hogy nemhogy a 124 kilós énem, de a tavalyi, sőt még a pár hónappal ezelőtti Moós Gergő sem tudott volna megcsinálni. Felmentem és egy kicsit más emberként jöttem le a hegyről. Apró, de mégis fontos lépés volt abban újra, hogy elhiggyem, hogy jó, amit csinálok.

Korábban írtuk

Aránylag eredményesen és aránylag sokszor járatom le magam itt, a kajálási fronton megjelenő vállalásaimmal, nem annyira megy nekem a következetes odafigyelés. Vagy nagyon figyelek, vagy nagyon nem, a kettő között nagyon sokáig nem találtam meg az arany középutat.

Erősebb és fittebb vagyok, mint az utóbbi években bármikor és ez büszkévé és magabiztossá tesz. A való világban nagyon kevés ilyen, a testedet és kitartásodat próbára tevő kihívással tudsz szembekerülni. A sport, akár a futás, akár a kerékpár nekem ezt hozza most vissza. Látok egy hegyet, eldöntöm, hogy felmegyek, hogy aztán mosolyogva jöjjek le róla. Hiányoznak a terepfutások is, azok (a számomra) hősies tettek, amikre képes voltam csúcsidőszakomban. Meg tudnám ma csinálni a Dupla Élményt? Kizárt. Meg fogom tudni még valaha? Biztos vagyok benne! 

Egészségmegőrzés

Még másfél hétig vagyok 42 éves, amit kb. még mindig nem tudok hova tenni. Nagyságrendileg a 40. születésnapom óta nem találom a fejemben ennek az öregedés issue-nak a helyét. Kb. éppen olyan vagyok, mint 20 évesen, amikor meg olyan voltam, mint 14, szóval nem tudom, hogy a picsába alakult ez így, hogy 43 lettem.

Mindenesetre az látszik, hogy nagyon sokáig nem lehet ignorálni a korunkat és homokba dugni a fejünket.  20-25 éves tartási hibák, izomzati hiányosságok fájdalmasan bosszulják meg magukat. Amíg még vissza lehet fordítani, addig kell, hogy visszafordítsam.

A sport tud abban segíteni, hogy a fájdalmak mérséklődjenek, egészségügyi értékek javuljanak, gyógyszerek feleződjenek, hogy aztán egy idő múlva már el is tűnjenek az életedből. 

Példamutatás 

Misi fiam két és fél éves és nagyon nem mindegy, hogy egy gyerek mit lát otthon. Ebben a korban nagyon sok minden raktározódik el a gyerekekben, ami később – bár nem is tudnak róla – de meghatározó lehet számukra. Nagyon figyelünk rá, hogy itthon olyan mintákat lásson, amilyennek mi is szeretnénk őt látni, majd felnőttként. Az, hogy folyamatosan lát sportolni, vagy később sportversenyeken, rendezvényeken, az nagyon fontos lesz, hogy ő is tudatos, egészséges, sportos életet éljen.

Nyilván nem ennyire tudatosan vannak ezek a fejemben, amikor sportolok, de amikor kicsit távolabb lépek és próbálom kívülről látni magam, akkor ezeket a mozgatórugókat, ezeket a miérteket vélem felfedezni a döntéseim mögött. Neked mi a miérted? Miért futsz?

Még nem futsz? Itt az alkalom, hogy elindulj és ingyenesen kipróbáld magad ebben a sportban. Gömbvillám programunk mindenki számára ingyenes, aki még nem tud 30 percet folyamatosan futni, egyénre szabott edzéstervet, facebook csoportot, videós tananyag hozzáférést, sőt, ha még ez nem lenne elég, az új, most induló program már garantált edzői konzultációt is tartalmaz! Jelentkezz most!

Dr. Molnár Attila
Dr. Molnár Attila
Tovább olvasom
"Az, hogy 25 km futás után nem fáradok el, annak az eredménye, hogy ilyen edzéstervvel futok. A szakmai megalapozottság gyakorlatban is bizonyított, meghozza a várt eredményeket. Még úgy is, hogy azt érzem lassabban futok, mint tudnék és a pulzusomat is figyelnem kell, de megvan az eredménye!"
Balogh Györgyi
Balogh Györgyi
Tovább olvasom
"A jelentkezésem után időpontot kellett foglalnom az első konzultációra. Amikor csörgött a telefon, egy nagyon kedves női hang mutatkozott be Nagy Mariann edző személyében és számomra meglepő módon kérdéseket tett fel, annak ellenére, hogy az adatlapot kitöltöttem. Megbeszéltük, hogy milyen egészségügyi problémával küzdök, a z első pillanattól kezdve megtaláltuk a közös munkához szükséges összhangot."
Bognár Gabriella
Bognár Gabriella
Tovább olvasom
"A Plandurance-el nincs helyhez kötöttség. Ő kiírja a TP-ben ,Te megcsinálod bárhol vagy is a nagy világban. Kiértékelik ha kell beszéltek róla. Aztán közösen örültök a sikernek mert az garantáltan nem marad el."
Előző
Következő

Mese az eléhezésről, és arról, ami nem az. Avagy, hogyan egyél futás előtt?

Futóként sokáig küzdöttem az edzés előtti és utáni étkezés beállításával. Az én gyomrom különösen érzékeny mindenféle stresszre, és sokat szenvedtem a futások közben. Minden edzés előtt dilemmában voltam. Ezer helyről hallottam a mondatot, ha nem kapok be valamit futás előtt,
Tovább >>

Kockás abrosz, mentes víz és almáspite

Szóval az van, hogy ülök itt a kockás abrosz mellett és szeretnék tiszta vizet önteni a pohárba. Sőt, ha már itt tartunk, akkor még a poharat is beteszem a mosogatógépbe fejjel lefelé, ahogy illik és a kristálytiszta pohárba öntöm a kristálytiszta vizet, hogy tiszta legyen, amit mondani akarok.
Tovább >>

Az elveszett motiváció nyomában

A szakterminológia a motivációt, mint fogalmat elsősorban a belső, cselekvésre való késztetésre szűkíti, azonban az erre ható külső erőknek is nagyon fontos szerepe lehet. A jelenlegi helyzetben edzőként az egyik legnehezebb feladatunk a sportolók motivációban tartása. Az elveszett célok sok
Tovább >>

Így nyertem meg majdnem az UTH-t!

Köztudott, hogy a 112 km hosszú Ultra Trail Hungary, Magyarország legnívósabb terepultrája. Aki számít, rendszerint elindul és megpróbálja megmutatni országnak-világnak, hogy mennyire jól felkészült, nagyszerű futó. Így is van ez rendjén, a versenyeket ezért rendezik. Pontosabban ezért is. Tizennégy éve
Tovább >>