Loading...
Varga Szabolcs2020-02-05T11:53:21+02:00

BEMUTATKOZÁS

VARGA SZABOLCS

Varga Szabolcs vagyok, főállásom mellett triatlon szakedző tanulmányaimat folytatom az Eszterházy Károly Egyetemen. 2013 óta kerékpározom, előtte úsztam illetve futottam is. Éves szinten 14-15 ezer km-t tekerek strukturált edzések alapján.

2013 óta rendszeresen veszek részt amatőr kerékpáros versenyeken, ahol több alkalommal szereztem korosztályos dobogós helyeket a Saxum KSC kerékpáros csapat tagjaként. Kiemelten jó eredményemnek tartom a 2015-ban megrendezett Amatőr Időfutam OB-n szerzett második helyezésemet illetve idén a Kínok Kínja kerékpárversenyen elért korosztályos második helyezésemet. Tavaly óta kerékpáros teljestítménymérő (wattmérő) segítségével készülök a versenyekre, mely teljesen új szemléletet adott számomra.

A Testnevelési Egyetemen március végén megrendezésre kerülő Országos Tudományos és Diákköri Konferencián ezen témából tartottam előadásomat.  Folyamatosan képzem magam, mind az egyetemen és mind azon kívül is a legfrissebb szakirodalmak tanulmányozásával. Edzőm Szöllőssy István is nagy segítséget ad tudásom gyarapításában. Edzéstervek írásán kívül, jelenleg az Eger Városi Úszóklub fiatal triatlonistáinak kerékpáredzéseit vezetem.


KÉPZÉSEK

2018 – folyamatban: Triatlon szakedző BSC – Eszterházy Károly Egyetem


SPORTEREDMÉNYEK

2015 – Amatőr időfutam OB 2. hely

2017- Hármas csapat OB amatőr 1. helyezés

2018 – Péti nagydíj elite 2. 3. hely

2018 – Pannonhalma időfutam abszolút 2.hely

2018 – Hosszúhetényi mezőnyverseny abszolút 3.hely kat. 1hely

2019 – Kínok Kínja mezőnyverseny kategória 2. hely


SPECIALITÁS

Edzői felfogásom ötvözi a modern kutatások vívmányait, eredményeit, de alkalmazom azon bevált elveket is az edzéstervezésben, melyek régóta szolgálják a kerékpárosok fejlődését. Vallom, hogy a fejlődés kizárólag jól eső, kényelmes edzésekkel nem lehetséges. Néha igenis ki kell lépnünk a komfortzónából és feszegetnünk kell határainkat. A mérték és a mennyiség azonban nem mindegy. Az intenzitást egyénileg kell meghatározni az optimális fejlődés érdekében, melyek pulzus és teljesítményzónák mentén kerülnek kialakításra. A teljesítménymérő, azaz a wattmérő alkalmazását igen hasznosnak tartom a kerékpáros edzéstervezésben beruházását egy szint felett mindenképp javaslom. Azonban fontos megjegyezni, hogy pusztán pulzusmérés segítségével is sokat lehet fejlődni, az egyéni zónák betartásával. Edzéstervezésem igény szerint lehet watt alapon, vagy pulzus alapon nyugvó. Azonban watt alapú edzéstervezéskor is fontos, a pulzusmérő viselése, hiszen a két adat ad teljes képet a kerékpáros állapotáról.

Vallom, hogy az amatőr, munka mellett sportoló kerékpáros számára az idegrendszeri terhelés miatt óvatosabban, körültekintőbben kell az edzésmennyiséget és intenzitást meghatározni, mert a fejlődés könnyen megrekedhet a túlterhelés hatására.

Izgatottan várom a közös munkát és bízom a közös sikerekben!